2019. szeptember 29., vasárnap

Padlizsán saláta, télire

   
 Megint gazdagabb lettem egy értékes recepttel.
E salátával egyik kedves szebeni kolleganőm  kínált meg , ebédszünet közben. Annyira megtetszett az íze, színe, finomsága, hogy rögtön elkértem a sali receptjét. Így elkészítve ez a saláta (semmi tartósítószer nélkül)  télire eltéve sokáig eláll.
Kedves Rizea Ioana még egyszer nagyon, de nagyon köszönöm a receptet!
     Hozzávalók: 1 kg padlizsán, 1 kg kápia paprika, olaj, cukor, ecet, só, babérlevél,víz.
A padlizsánt megsütjük, héját eltávolítjuk és fakéssel összetörjük.
A paprikát is megsütjük, megtakarítjuk, majd kis kockákra vágjuk.
Készítünk egy cukros, ecetes,  vizet. Recept szerint egy az egyhez. Ezeket pár percig összefőzzük a babérlevéllel együtt. A sült padlizsánhoz hozzáadjuk a sültpaprikát, sózzuk, a fent említett cukros ecetes vízzel ízesítjük, majd annyi olajat adunk hozzá , hogy kenhető krém legyen.
Ha többet készítünk, akkor steril üvegekbe szedjük és kigőzöljük.
Szerintem sokkal finomabb mint a zakuszka.

3 megjegyzés:

  1. Imádom a padlizsánt (mi vinettának szoktuk nevezni). Sajnos mióta mindenféle bajom van, nagyon érzékeny lettem és már zavar a sütésből eredő füst íze, illetve a kápia, gogos paprika is bekavar, hogy zakuszkát már nem is merek emésztő nélkül enni. Ezeknek az ízeknek az elbolondítására használok sok citromot és üzleti majonézt. Viszont a majonéz az nekem már bűn. Van esetleg más módszer az égett, füstös íz eltompítására? Hallottam, hogy van aki főzi a padlizsánt, nem süti... egyszer kipróbálom..

    VálaszTörlés
  2. A padlizsant tepsibe teszed es sutobe megsutod.Ha kesz mindegyiket szepen szetnyitod es kikanalazod a belsejet. A fust minimalis, am nem marad szep feher a husa. A paprikakat pedig nagyon keves forro olajon (egy serpenyoben)megsutod, papirtorlore kiveszed, picit allni hagyod, azutan nagyon konnyen eltavolithato a heja, ugy leveheto mint a kesztyu.Gondolom tudtam segiteni Attila draga.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az idén már nem, de jövőre megpróbálom a padlizsánt lerben sütni. Köszi...

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...