2010. október 3., vasárnap

Töltenivaló paprika télire


Édesanyámtól tanultam ezt az egyszerű receptet, mindig így tette el télire a töltenivaló paprikát és nagyon jól megállt.
Sokan paradicsomlében vagy kis tormát minden paprikába téve tartósítják, de én csak tiszta vízzel teszem és szalícillel.
Tehát 3 kg paprikának kiszedjük a torzsáját és beletesszük egy edénybe.
Forró vízzel leforázzuk s benne hagyjuk amíg kihűl. Kiszedjük a paprikákat egymásba rakjuk és így tesszük be egy 5 litres üvegbe; a kihűlt paprikavízbe 1 kiskanál szalícilt teszünk és ráöntjük a paprikákra. Lekötözzuk, majd hűvős helyen, kamrában vagy pincében, tároljuk.

30 megjegyzés:

  1. Még nem hallottam ilyenről, nagyon ötletes

    VálaszTörlés
  2. Én sem hallottam még erről a receptről, meg is mutatom édesanyámnak, hiszen inkább ő nálunk az eltevő.Majd ha egyszer elköltözünk és lesz kamránk akkor én is nekilátok .-)

    VálaszTörlés
  3. KÖszönöm ezt az egyszerü receptet.Olyan jó,hogy feltetted a blogodra.Édesanyám már nincs,hogy őt megkérdezzem.Ő is hasonlóképp tette el.Most veszem a bátorságot és én is igy rakom el.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a recept, sosem, tettem el télire paprikát... mi csak nyáron eszünk töltött paprikát, köszi a receptet :)

    VálaszTörlés
  5. Ottis!

    Nem is gondoltam hogy ezt az egyszerű receptet nem ismeritek!
    A lányomra gondoltam amikor a blogra bejegyeztem!

    VálaszTörlés
  6. Veressné Ady Anna!

    Boldog vagyok ha segíthetek!
    Köszönöm kedves szavait!

    VálaszTörlés
  7. Jutka!

    Én több modszert ismerek, de szerintem ez a leg olcsóbb és egyszerű is!

    VálaszTörlés
  8. Szia! Úgy látom nem én leszek az első, de fogadd szívesen tőlem is a kreatív blogger díjat. Nézz be hozzám...

    VálaszTörlés
  9. Ginko!

    Nagyon kedves vagy ,hogy rám gondoltál!
    Köszönönöm a díjat!

    VálaszTörlés
  10. Soha nem ettunkmi is csak nyáron töltött paprikát vagy ha boltba megtutuk venni paprikat köszönöm neked ezt az egyszerü de nagyszerü receptet

    VálaszTörlés
  11. Ha igy teszed el sokaig kemeny marad. Orulok, hogy segithettem. Pusssz.

    VálaszTörlés
  12. Szia! Nagyon tetszett a recepted. Meg is csináltam, mert kaptam egy csomó paprikát, csak azt kérdezném, hogy, nekem kicsit opálos a vize, nem olyan tiszta, mint a tied. Ez így nem romlik meg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha felforrt a viz es ugy forraztad le a paprikakat akkor eddig ok. A kihult vizbe szorjuk a szalicilt es probaljuk feloldani. Ezt ujra raontjuk az u egbe eldendezett leforrazott paprikakra es lekotozzuk. Nekunk igy elteve mindig elallt. Szerintem a szalicil okazhatja a zavaros vizszinet, sebaj, idovel megtisztul.

      Törlés
  13. A nagymamámtól lestem el a tölteni való paprika eltevését.Ő is előbb leforrázta és mikor kihült,lecsepegtette,utána sót tett mindegyikbe és egymásba dugdosva ,megtöltötte az 5 literes üveget.Biztos öntött rá vizet,de nem emlékszem,hogy tett-e rá szalicilt.Amikor vett ki az üvegből,bő vízben áztatta a paprikákat,hogy elvegye a sósságát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erzsebet draga! Anyukam so nelkul tette. Igy tanulta a nagyitol o is.
      Nekunk bevalt. Koszonom, hogy beneztel.

      Törlés
  14. Ha veszek ki az üvegből, a többi nem fog megromlani? Köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1evig is elall.Mindig tiszta meritokanallal vagy villaval vegy ki az uvegbol es kotozd le ujra.Semmi baj nem tortenik...

      Törlés
  15. Szeretném megkérdezni, miért kell leforrázni a paprikákat?, forrázás nélkül bepakolni az üvegekbe, és kidunsztolni nem jó megoldás?

    VálaszTörlés
  16. Miert, miert? Hat , hogy tobb ferjen az uvegbe es konnyebben tudjuk dolgozni vele.

    VálaszTörlés
  17. Elnézést, hogy megkérdeztem, valószínűleg, ha tudom az okát, nem kérdezem meg.

    VálaszTörlés
  18. Semmi gond Eva draga! Barmikor szivesen valaszolok!Koszonom hogy beneztel!
    Visszavarlak!

    VálaszTörlés
  19. Hallo! Kedves Juci. A paprikát a leirás szerint csináltam.Nem szalicilt hanem borként használtam mint a csemege uborkánál. Az uborka mindig roppanos.A paprika sajnos megpuhult. Mit csináltam rosszul. A választ elöre is köszönöm Johanna Larva (OMA)

    VálaszTörlés
  20. A vizet először jól felforraljuk, lehűtjük.Belehintjük a szalícilport, jól elkeverjük. Hidegen töltjük a paprikára. Az üveget lekötjük, kamrában tároljuk. Köszi , hogy benéztél!

    VálaszTörlés
  21. Kedves Juci! Ez a paprika recepted minden más paprikára is megoldás lehet? Mint pld az almapaprika, vagy az erős paprikák. Válaszod tisztelettel megköszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de csak akkor , ha nem párosítod hagymával, káposztával vagy más zöldséggel...A lényeg, hogy ne lágyuljon meg a paprika és ne savanyódjon meg .Így tettem el mindig töltött paprika levesnek a paprikát. Köszönöm, hogy benéztél!

      Törlés
  22. E recept alapján tettem el tavaly a tölteni való paprikát, remek volt!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...