2010. október 3., vasárnap

Zakuszka


Gondolom ritka az a háziasszony aki ne ismerne egy vagy két zakuszka receptet.
Nekem is van egy pár jól kikísérletezett receptem.
Amit most láttok egy vinettás zakuszka.
Pontos hozzávalók: 1 kg hagyma megpucolva, 1 liter és 2 dl olaj, 6kg készen megmosott, megpucolt paprika(lehet paradicsompaprika, hosszúkás vagy töltenivaló, vegyesen, de piros érett legyen), 1 és fél liter paradicsomlé, 5 kg készen lesütött, ledarált vinetta, 4 db babérlevél, só, bors, szalícil.
Elkészítése nálam kész rituálé.
Egy nagyobb fazékba odatesszük egy fél liter olajban a ledarált hagymát, pontosan 15 percig dinszteljük.
Hozzáadjuk a ledarált paprikát és így kerek 3 órát főzzük, közben kavargatjuk, hogy oda ne égjen.
Aztán hozzáadjuk a ledarált vinettát, a paradicsomlevet és az olajat, majd ízesítjük sóval és borssal. Ne felejtsünk babérlevelet tenni bele. Így főzzük még 1 és fél órát. Ha levettük a tűzről 1 kiskanál szalícilt teszünk bele, üvegekbe töltjük, minden üveg zakuszkára egy-egy evk. forró olajat teszünk és meleg dunsztba helyezzük.
Másnap kigözöljük.

3 megjegyzés:

  1. Hát ez igencsak időigényes dolog. Minden tiszteletem a Tied.
    Nézz be hozzám kérlek, szeretnék adni valamit.

    VálaszTörlés
  2. Vali!

    Minden évben két adagot szoktam készíteni, nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
  3. Én is.mos is csinálom,pedig tegnap lettem kész 12 kg meggyel. Mi a vinetta?én padlizsánnal csinálom.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...