2012. november 22., csütörtök

Székelykáposzta édeskáposztából

        Mielőtt e bejegyzést megírtam volna megnéztem egy picit a neten ha van e ilyen recept, hogy ne kelljen szégyenkezzek a székelyek előtt, amiatt, hogy reformáltam a székelykáposzta receptjét. Na de nem bántam meg, nagyon finomra sikerült és a pár maradék cherry paradicsommal az esztétikai értékén is sikerült javítanom.
         Hozzávalók: 500 g disznóhús, 2 hagyma, olaj, só, bors, pirospaprika és örölt paprikakrém, 1 kg friss káposzta, paradicsomlé, esetleg cherry paradicsom, kapor, csombor.
        Előszőr a pörkölt elkészítéséhez fogunk hozzá, a szokásos módon. Míg fő a hús, addig a káposztát legyaluljuk, enyhén besózzuk, majd állni hagyjuk. Amikor majdnem kész lett a pörkölt,  hozzáadjuk a levétől kicsavart káposztát, ízesítjük apróra vágott kaporral meg csomborral (szárított is lehet), felöntjük kevés paradicsomlével és készre főzzük.
        Mint írtam, kis apró paradicsomokat is tehetünk bele, de ez elhagyható. Tálaláskor tejfölt adunk hozzá.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak néz ki és sokkal egyszerűbb elkészíteni, mint hittem volna. Én még nem főztem ilyesmit, mentettem is!:)
    Köszönöm a bizalmadat a blogomhoz, én is szívesen jövök majd ide nézelődni, ötletet gyűjteni!:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy benéztél és hogy tetszik a blogom.

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Marika kedves, nagyon ízlett a családomnak ezután gyakrabban készítem.

      Törlés
  4. Gyakorló szakács és kezdő blogoló vagyok, de azt hiszem máris jó helyre keveredtem :-)
    Guszta a káposztád, hasonlóképpen készítek én is ilyet, azzal a különbséggel, hogy nem sózóm be előtte a káposztát. Felénk egyszerűen parasztkáposztának hívják.
    További sok sikert Neked :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves szavaid! Téged is visszavárlak.

      Törlés
  5. Na ezt most csinálom meg ,mert nagyon gusztának tűnik , majd jövök hogy milyen lett :)

    VálaszTörlés
  6. Biztos izleni fog! Orulok hogy beneztel! Visszavarlaaak!

    VálaszTörlés
  7. Elkészítettem, nagy sikere volt. Egy marék bulgurral dúsítottam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Istenem, mennyire örülök! Köszönöm kedves Éva, hogy benéztél és hogy tetszett a kaja!
      Visszavárlak!!!

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...