2014. október 2., csütörtök

Céklás sárgarépás káposzta, csalamádé2


        Amint a képen látható, az idén is készítettem csalamádét. Vegyes savanyúságom összetevői: káposzta, zöldparadicsom, paprika és sárgarépa. Érdekes módon az idén pici cherry zöldparadicsomot használtam, mert ebből volt bőven. Aztán, hogy még színesebbé tegyem, egy nagyon kevés sárgarépa is került bele.
   A recept leírását megtalálhatjátok itt . A cékla csak később jutott eszembe, amikor már a három üveget lekötöttem. Rögtön gyalultam még káposztát, sárgarépát és céklát reszeltem.
        Céklás sárgarépás káposzta
    Hozzávalók: (1500 ml üveghez): 1 kg káposzta, 500 g sárgarépa, 1 cékla. Még: 2 torma, csombor, kapor.
    Az öntethez: 2 evk.só, 150 g cukor, 250 ml ecet, 1/2 kisk. szalícil.
         A zöldségeket előkészítjük (gyaluljuk, reszeljük). A káposztát összevegyítjük a céklával, hogy szép színes legyen. Az öntethez való hozzávalókat megfelezzük, egyik felét a céklás káposztához adjuk, a másikat pedig a sárgarépához vegyítjük. Az üveg aljára tormát, csombort meg kaprot helyezünk és erre rétegezzük az előbb beízesített zöldségeket. Tetejére újabb torma, csombor meg kapor kerül. Celofánnal duplán lekötjük. Kamrapolcra tesszük, 30 nap múlva fogyasztjuk.

2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...