2018. március 13., kedd

Szójás rakott káposzta

       
Benke Laci bácsitól loptam az ötletet, így én is elkészíthettem ezt a finom böjtös ételt.
Hozzávalók: 1 kg savanyú káposzta,  150 g rizs, 100 g szójagranulátum, 1 hagyma, 1 paprika, só, bors, fűszerpaprika, 50 ml olaj, sok tejföl.
A rizst sós vízben puhára főzzük. A káposztát leveleire szedjük, a leveleket felcsavarjuk és vékonyra (szálára) vágjuk. Vizet öntünk rá és ezt is puhára pároljuk.
A szóját egy vegetakockával meg vízzel 15 percig pároljuk. Míg jól kideged, addig elkészítjük a pörköltalapot. A hagymát apróra vágjuk , üvegesre dinszteljük, hozzáadjuk a felaprított paprikát azzal is tovább pirítjuk, aztán az előfőzött szóját. Ízlés szerint fűszerezzük és készre főzzük. 
Egy hőálló tálba kevés olajat töltünk rátesszük a káposztát, a rizset majd az elkészített szóját. Meglocsoljuk tejföllel, majd jöhet egy újabb sorozat: káposzta, rizs, szójapörkölt, tejföl.
A tálat előmelegített sütőbe toljuk és 40 percig sütjük.
Nagyon finom!!!

2 megjegyzés:

  1. Guszta lett, és fincsi is lehet :-) Én is szoktam néha szójagranulátumot használni, főleg a zöldséges fasírtokba.

    VálaszTörlés
  2. Finom is izletes is es nem utolso sorban olcso is.Orulok, hogy Neked is tetszik Kati draga!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...