2012. március 8., csütörtök

Zsemlemorzsás krumpligombóc babérleveles besamel mártással


Ma ünnepi ebéddel várom a családom férfitagjait. A lányom csak holnap jön, késő délután. Pedig ma nem is kellene főzzek, hisz NŐK NAPJA. Nem tehetem meg, még a mai napon sem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy vendéglőben ebédeljünk.
Na de lássuk mit is főztem én mára.
Zsemlemorzsás krumpligombócok.
A krumplikat megtakarítjuk, megmossuk, felaprózzuk és sós vízbe főni tesszük. A megfőtt krumplit áttörjük, kevés vajat meg szerecsendiót kavarunk hozzá, majd ha kihűlt egy evőkanálnyit tenyerünkbe veszünk, közepébe kockacukor nagyságú sajtot teszünk, és golyókat formázunk. A gombóckákat lisztbe, felvert tojásba, majd zsemlemorzsába mártjuk.
Forró olajban aranybarnára sütjük.
Babérleveles besamel mártás.
Mi itthon csak fehér szósznak hívjuk. Pergelt búzadarával, spagettivel is nagyon finom.
Hozzávalók: 2 evk. vaj vagy olaj, 2 evk. liszt, 500 ml hideg tej, 2 babérlevél, só, bors, 1 kisk. ecet, pici cukor.
A vajat vagy az olajat felforrósítjuk, hozzáadjuk a babérleveleket, belekeverjük a lisztet, és nagyon lassú tűzön egy picit megpirítjuk. A hideg tejet állandó keverés mellett apránként hozzáöntjük. Amikor elkészült, sóval és borssal, ecettel és cukorral fűszerezzük. Egy nagyon finom pikáns szószt kapunk, amivel aztán nyakon öntjük az imént elkészült gombóckákat.
Jelen esetben füstölt kolbásszal tálalom.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom ebéddel várod a családodat!Biztos a férfi családtagjaid meglepnek majd tégeg valami széppel!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finomságos ebédet főztél!! Nagyon tetszik ez a krumpligombóc sajttal a közepén, én is kifogom próbálni.:)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom lehet, krupligombócot én is készítettem már, de sajtot nem tettem bele, de kipróbálom azzal is:)

    VálaszTörlés
  4. nagyon gusztusos, szívesen megenném:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet és a babérlevelet nagyon szeretem, isteni ízt ad sok ételnek:) Jó az új káped:)

    VálaszTörlés
  6. A gombóc tésztáját én is így csinálom, a zsemlemorzsa is stimmel, de sajtosan még nem is hallottam! Biztos nagyon finom lehet, várólistára teszem!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...