2012. március 1., csütörtök

Citromos makréla



Amióta rájöttem milyen könnyen és főleg gyorsan el tudom készíteni a makrélát, nagyon de nagyon megkedveltem. Szinte játék a tisztítása, feldarabolása sem okoz gondot és húsa is nagyon ízletes. Itt nálunk csak fagyasztott állapotban kapható, kilós csomagolásban. Többnyire kukoricadarába forgatom és kisütöm ,de így citromosan is nagyon finom...
Hozzávalók: makréla, olívaolaj, citrom, só, bors.
A halakat tisztítsuk meg a kopoltyúktól és a belsőségektől. Az oldalsó szúrós tüskéket oldalukról vágjuk le, mossuk meg majd papírtörlővel töröljük szárazra.
Aztán a halakat mindkét oldalukon és belsejükben sózzuk borsozzuk, kevés olajjal bedörzsöljük és citromlével meglocsoljuk. Ha időnk engedi néháhy órára tegyük jégszekrénybe, hogy az ízek jól összeérjenek. Mielőtt sütőbe tennénk a halakat, még megtömjük citromszeletkékkel és sütőpapírba csomagoljuk. Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 30 alatt készre sütjük. Tepsis burgonyával tálaljuk.

6 megjegyzés:

  1. Jól hangzik nagyon! Amúgy is a halak nagy "barátja " vagyok :)

    VálaszTörlés
  2. A képet látva csak nyeldesek nagyokat... megenném biztosan, pedig most vacsoráztam :-)

    VálaszTörlés
  3. Biztosan nagyon finom volt!! Én még soha nem találkoztam fagyasztott makrélával, de az igazat megvallva nem is kerestem. Na majd ezután pangasius helyett kipróbálom, ha kapok.
    Remélem már jól vagy, sikerült kilábalni a betegségből. Azért még kíméld magad :)!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet! Makrélát még én sem készítettem, csak olajoshalként ettem.

    VálaszTörlés
  5. Lányok!
    Mindenkinek köszönöm a szép megjegyzéseket, kedvesek vagytok.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...