2012. augusztus 2., csütörtök

Darált húsos tök lecsó

             Most, hogy a cukkiniszezon lejárt, nagy örömömre megkezdődött a főző töké. Ezt az igénytelen zöldséget is számtalan módon lehet elkészíteni. Ha még pici zsenge, akkor bundában, ha már kinőtte magát akkor tocsnit meg főzeléket készítek belőle. Még töltve is elfogadja a családom, de így darálthússal kiegészítve, lecsónak, nagyon szeretik. Elkészítése 30-40 percet vesz igénybe az előkészületekkel együtt.
             Hozzávalók 4 személyre: 300 g darált hús, 2 hagyma, 1 paprika, 2 paradicsom, 600 g kockára vágott tök, só, bors, bazsalikom, csombord, 3 evk. olaj.
             A  forró olajban megfonnyasztjuk az  apróra vágott hagymát és paprikát, rátesszük a húst és tovább pirítjuk, míg elkészül. Közben a tököt megtakarítjuk, felszeleteljük, majd apró kockákra vágjuk. Hozzáadjuk a húshoz, sózzuk, borsozzuk, amikor már színt vált a tök a paradicsomkockákat is hozzáadjuk. Megint fűszerezzük, most bazsalikommal és csomborddal. Én most mindkettőből szárítottat használtam.
Vigyázat, ne pároljuk túl a tököt, csak addig, míg levét elfővi, roppanós maradjon.

5 megjegyzés:

  1. Na ilyen lecsót még nem készítettem, de jöhet:)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a cukkinit, minden formában,hagyományos lecsóhoz már kevertük, de így még nem készítettünk lecsót :)

    VálaszTörlés
  3. Bevallom neked, még soha nem főztem tökből lecsót. Imádom a cukkinit, és számtalan receptem van, na és a tök is a kedvencünk. Nagyon guszta, egy próbát mindenképpen megér.:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon bírom ezeket az egyszerű, de annál finomabb ételeidet. Lecsót már főztem tökkockákkal dúsítva, nagyon finom, sűrűbbé teszi a lecsót és tökéletesen felveszi az ízvilágát a tök. Darálthússal még nem, no majd most kipróbálom:-)))))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...