2017. január 23., hétfő

Hamis bolognai spagetti

Hogy mitől is hamis ez a bolognai szósz? Roppant egyszerű a válaszom: a darált disznóhúst felcseréltem szója granulátumra. Nem az első eset, hogy helyettesítem szójával a húst. Családom szereti és elfogadja a szójából készült ételeket, bizonyságul ott van a blogomon a sok szójás recept...
Hozzávalók: 100 g szója granulátum, 1 vegetakocka, 1 hagyma, 1 sárgarépa, 250 ml paradicsomlé, 50 ml olaj, 2 babérlevél, só, bors, pici cukor, száraz oregánó. Még: 250 g spagetti, 200-250 g reszelt sajt.
A szóját a leveskockával kevés vízben 15 percig főzzük. Leszűrjük.
Az apróra vágott hagymát kevés olajon megdiszteljük a sárgarépával, amit előzőleg a kis lyukú reszelőn megreszeltünk.
Hozzáadjuk a leszűrt  főtt szóját, felöntjük paradicsomlével, kellően fűszerezzük és készre pároljuk.
A spagettit sós vízben kifőzzük, leszűrjük és összevegyítjük a paradicsomos szójával. Tálaláskor reszelt sajttal szórjuk be.
Nagyon finooooom!!!!

2 megjegyzés:

  1. Régebben én is használtam szóját, a család észre se vette, hogy nem hús volt, de úgy éreztem, engem fölfújt. Bár én csak áztattam, nem főztem elő. Lehet, hogy azzal ki lehetne küszöbölni a puffasztó hatást. Jó recept nagyon.

    VálaszTörlés
  2. Én mindig előfőztem a szóját egy leveskockával és vízzel kb 15 percig főztem. Nagyon olcsó, ám ízletes és laktatós.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...