2018. január 2., kedd

Korhelyleves

Az idén rendkivül finom korhelylevest főztem. 
Hozzávalók (4 személyre): 3 sárgarépa, 1 petrezselyem, 1 szelet zeller, 1 kis fej savanyúkáposzta, pár deci káposztalé( ízlés szerint), 1 hagyma, 2 evk. olaj., csombor, só. A gombócokhoz: 300 g darálthús(sertés), 3 evk. rizs, 1 tojás, 1 kis fej hagyma, só, bors.
Még: 2 evk. liszt, 1 tojássárga, 100 ml tejföl.
A sárgarépát, a petrezselymet, a zellert meg a hagymát apróra vájuk  és forró olajon megdinszteljük, megszórjuk liszttel, kevés csomborral, sóval, felöntjük hideg vízzel és főni hagyjuk. A savanyú káposztáról lefejtünk pár levelet , felgöngyöljük, felvágjuk és a felforrt leveshez adjuk. 
 A gombócokhoz a húst összedolgozzuk a megmosott rizzsel, az egész tojással, a reszelt hagymával, sóval borssal. Kis gömböket formálunk és a félkész leveshez adjuk. Ha minden készre főtt, a levest káposztalével savanyítjuk, majd tojássárgás tejföllel behabarjuk.

4 megjegyzés:

  1. De jó változat, Juci, tetszenek a rizses húsgombócok benne :) BÚÉK!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orulok, hogy tetszik a leves! Boldog uj evet Vicuska draga!

      Törlés
  2. De jó tartalmas lehetett a húsgombócokkal! Nagyon guszta!
    Én is megfőztem életem első korhelylevesét, finom lett, ma tettem fel a blogomra :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom volt, mint mindig. Sietek megnézni a leveskédet!!!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...