2018. május 10., csütörtök

Rizses saláta leves

   
Megint egy finom, egyszerű, tartalmas tavaszi leves.
Nincs benne sült szalonna, sem császárszalonna de még rántottát sem főztem bele. Rizset szórtam bele meg sok sok kaprot...
Hozzávalók: 2-3 nagy fej saláta, 1 csokor friss kapor, 10 cikk fokhagyma vagy egy nagy csokor fokhagymaszár, 2 evk. rizs, 2 evk. olaj, 2 evk. liszt, 1 tojássárga, 150 ml tej, ecet, só, pici cukor.
A salátát több vízben megmossuk, majd széttépkedve adjuk a felforrt vízhez, amibe előzőleg kevés olajat, sót, meg cukrot és a fokhagymát tettük. A saláta után az apróra vágott kaprot és a megmosott rizset tesszük a leveshez, aztán a lisztes eresztéket.
Ha már puha a rizs, akkor ecettel savanyítjuk. Tűzről levéve a levest, tojássárgás tejjel behabarjuk.

2 megjegyzés:

  1. Finom lehetett a sok kaportól, igazi tavaszi leves :-)
    Én is nemrég kóstoltam salátalevest, abban szalonna és rántotta volt. Finom volt, bár nekem kicsit szokatlan, mert nálunk nem volt szokás ez a fajta leves :-)

    VálaszTörlés
  2. Erdekes modon itt nalunk a salata levest mint savanyusag eszik. Porkolt melle puliszkaval es levessel. Ahogy a fiam ,mondta mikor pici volt ,,ma eszunk iszunk,,. En sem teszek rantottat a salata levesbe. Szalonnat kulonosen nem, mert a fiuknak mem tetszik.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...