2018. május 21., hétfő

Szavarin torta

A fiam szülinapjára készült ez a finom, egyszerű torta.
Bizonyára ismeritek és ettetek is már Szavarint. Én most a tepsis változatát sütöttem meg, azaz a tésztát most nem tettem külön-külön formákba, hanem  tortaformába simítottam az egész tésztát és egyben  sütöttem meg.
Hozzávalók: 7 g friss élesztő, 100 ml langyos tej, 50g cukor, 4 egész tojás, 5 evk. olaj, 120-150 ml langyos víz, 350 g fehér liszt(ooo), pici só.  A cukorsziruphoz 300 g cukor, 1 liter víz. 3 evk. eperíz, 250 g tejszín, pár szem eper. 50 g g vaj vagy margarin a tortaforma kikenéséhez.
Az élesztőt a cukorral elkavarjuk, hozzáadjuk a langyos tejet, aztán szép sorba a többi hozzávalót. Mixerrel jól kidolgozzuk, egy folyékony ám vastag kelt tésztát kell kapjunk. Letakarva 45 percig pihentetjük. Míg kel a tészta addig megfőzzük a szirupot.
27 cm-es átmérőjű tortaformát vajjal vagy margarinnal kikenünk, beletöltjük a megkelt tésztát, majd előmelegített 180 fokos sütőbe sülni tesszük. A megsült tésztát hagyjuk kihűlni. A tortaforma peremét eltávolítjuk és  a tortát nem mozdítjuk, 12 szeletre vágjuk.
Visszatéve a peremét, rátöltjük a kihűlt cukorszirupot és hagyjuk egy éjszakát, hogy jól átitatódjon a tészta. A cukoszirupot tetszés szerint lehet ízesíteni különböző eszencekkel, én most nem használtam. Másnap a felszeletelt tortát egy tálra helyezzük, ecsettel szép óvatosan rákenjük az eperízt. Felverjük a tejszínt. Mindegyik szeletre jó nagy tejszínhabrózsákat nyomunk és tetszés szerint  friss eperrel díszítjük.


8 megjegyzés:

  1. Még nem olvastam ilyen kelt tésztás tortáról, de finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De gondolom Szavarint csak ettél már életedben! Na ez pont olyan, csak tortaformájában.

      Törlés
    2. Képzeld el Juci, még szavarint sem ettem :(, de a recepted alapján majd kipróbálom.

      Törlés
    3. Jaj ne viccelj mar Maria draga! Nem hiszem el!Emlekszem, hogy amikor ki si voltam a cukrazdaban ez volt a legolcsobb suti, olyan vizes volt a tesztaja rajta egy nagy rozsa tejszinhab. Imadtam!Keresd meg a blogomon meg van egy Szavarin recept az a mini fajta. Puszi

      Törlés
  2. Isten éltesse a fiadat! Szép és finom ajándékot kapott :-)
    Én nem ismerem ezt a tortát, nem is ettem még, de finom lehet, mert nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Katalin drága a jókívánságot!Neked is csak azt mondom, mint Máriának, hogy ez Szavarin, csak maxi formában. Semmivel sem különbözik azoktól a miniktől, pont olyan finom...

      Törlés
  3. Mentettem a receptet, egyik kedvencünk a szavarin - de eddig még nem jutott eszembe, hogy igy egyben süssem, nagyon jó ötlet. És : boldog szülinapot kivánok az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett a recept! SZimpla tepsibe is megsütheted, persze egy kisebben 22x32-ben!
      Aztán jelezd ha ízlett! Köszönjük a jókívánságot!

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...