2020. szeptember 16., szerda

Burgonyapelyhes barackos gombóc

Ha van otthon burgonyapelyhünk, nagyon gyorsan elkészíthetjük a barackos, vagy akár szilvás gombócot. Hozzávalók(1o dr-hoz):2oo g burgonyapehely, 2 tojás, pici só, liszt amennyit felvesz, hogy lágy, de mégis rugalmas tésztát kapjunk.Még: 2 evk.olaj, 2 evk. zsemlemorzsa. A krumplipehelyhez csak némi langyos vizet kell hozzáadni, összekeverni, és kész az áttört krumpli. Hozzáadjuk a tojást, pici sót és a lisztet. A barackokat megmossuk,a magokat eltávolítjuk és jól becukrozzuk. Egy kanál segítségével tésztát szakítunk, lisztes tenyerünkbe tesszük, közepébe egy fél barackot nyomunk, gombóccá formáljuk, majd enyhe sós vízben kifőzzük. Pirított prézlibe forgatjuk és AZONNAL FOGYASZTJUK!!!!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta megkívántam ! Burgonyapelyhet még nem használtam de sima gombócot is szívesen megenném barackkal ha lenne , az idén csak szilvás gombócot készítettem:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki, finom lehetett. Burgonyapehelyből még én sem készítettem, de még barackkal sem, úgyhogy szívesen megkóstoltam volna a tiédet 😀.

    VálaszTörlés
  3. Egy picit feltem Eva draga , hogy a csalad nem fogja szeretni, de eskuszom eszre sem vettek, hogy nem rendes krumplibol keszult...probald ki megeri!!!

    VálaszTörlés
  4. Csak az identol kezdtem hasznalni a burgonyapelyhet, na jo nem mindennaposan, de jo ha keznel van belole egy par tasak.Kigondoltam Katalin draga hogy fozelekek suritesere is fel fogom hadznalni. Proba utan beszamok az eredmenyrol.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...