2020. november 29., vasárnap

Sütőtökös rizsfelfújt

Az idén kétszer vásároltam egy -egy negyed sütőtököt és egyiksem vált be. Az elsőt felszeleteltem és az egészet rögtön megsütöttem. Hát, mit mondjak nem volt édes, de mézzel leöntve valahogy csak elfogyott. Másodjára, már megtanultam a leckét, először csak két szeletet tettem sülni, rövid idő után rájöttünk hogy ez is ízetlen. Törni kezdtem a fejem, mit is kezdhetek a maradék 250 g tökkel. Valami desszertet szerettem volna, ami gyorsan megvan és végül is ehető. Ezt a felfújtat sikerült összeállítani. Higgyétek el naaagyooon naaaagy sikere volt! Hozzávalók: 200- 250 g friss sütőtök, 100 g rizs, 4 tojás, 10 evk. cukor (ízlés szerint), 2 tasak vaníliapor, 500 ml tej, pici só, víz. A tököt meghámozzuk, megmossuk és kis kockákra vágjuk. A rizset megmossuk. Egy tűzálló tálba helyezzük a tököt és a rizst, majd annyi vizet öntünk rá , éppen , hogy ellepje.
A vízbe kevés sót teszünk. 180 fokos sütőben addig pároljuk ameddig megpuhul a rizs is meg a tök is. A tojást a kétféle cukorral jól elkeverjük, hozzáadjuk a hideg tejet , majd az egészet rátöltjük az időközben megpárolódott sütőtökös rizsre. Egy villával megkapirgáljuk, hogy minden jól összevegyüljön. Visszatesszük a sütőbe és készre sütjük. Porcukorral, fahéjjal megszórva tálaljuk, ki ahogyan szereti...

4 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Elfelejtettem mondani , hogy ez egy kis adag, de meg leg lehet duplazni , triplazni a hozzavalokat, ha nagy a csalad ... annyira finom.

      Törlés
  2. De finom különlegeset sütöttél! Nagyon jól néz ki! Sajnálom hogy idén még nem sikerült finom sütőtököt venned, de hála Istennek, nem veszett kárba.
    Apukámnak kertjében nagyon finom édes sütőtök termett idén, amiből lekvárt is főzött már, épp ma tettem fel a blogomra 😁.

    VálaszTörlés
  3. A lekvárfőzésre nem vállalkoznék, bár szívesen megkóstolnám, bizonyára finom lehet... Köszönöm hogy benéztél hozzám Katalin drága!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...