2024. március 16., szombat

Habkönnyű túrógombóc

Ma kipróbáltam egy új receptet. Eddig a túrógombócot liszttel készítettem, most a lisztet búzadarával helyettesítettem. A netről vett recept bevált. A gombócok finomra sikerültek, pihe puhák lettek csak úgy falta a társaság...Tejfölt, csokikrémet, datolyaszirupot tettünk rá, de volt aki csak simán meghintve cukorral fogyasztotta. Hozzávalók: 500 g tehéntúró, 2 egész tojás, 1 evk. cukor, 6-7 evk. búzadara, 1 citrom héja, pici só. Még: olaj, zsemlemorzsa. A tojásokat a cukorral meg a sóval lazán felverjük, a túróra öntjük, hozzáadjuk a búzadarát és a lereszelt citrom héját. Jól összedolgozzuk, letakarjuk és legalább egy órát jégszekrényben pihentetjük. Pihentetés után a masszából vízes kézzel gombócokat formázunk, majd enyhe sós vízben kifőzzük. Közben a zsemlemorzsát az olajon aranybarnára pirítjuk, majd a kész gombócokat rendre beleforgatjuk.

4 megjegyzés:

  1. A tojássárgáját a cukorral kikeverjük, a fehérjét habbá verjük... A zsemlemorzsát pedig zsíron vagy vajon pirítjuk... a többi stimmel.

    VálaszTörlés
  2. Nyugi Márta! A recept ki van próbálva! De köszi az ötletet !

    VálaszTörlés
  3. Teljesen nyugodt vagyok, 2 napja főztem utoljára - túró áttör, sárgája belekever, gríz, só.... tojáshab felverve óvatosan. Nagyon nagyra nőnek a hab miatt.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...