2013. március 18., hétfő

Poharas desszert


        Már egy pár napja könytárosdit játszom. Ugyanis az történt, hogy portörlés közben beejtettem egy kézimunkát az egyik könyves szekrényünk mögé. Ki szerettem volna venni, de semmivel sem értem odáig, így nem volt más választásom, mind a 600 könyvet kipakoltam a szoba közepébe, hogy a szekrényt megtudjuk mozdítani. A kipakolás elég gyorsan ment, hanem a visszapakolással volt egy kis gond. Részben én is hibás voltam, mert belemerültem a könyvek világába, kiválasztottam egy párat, hogy majd szép sorban elolvasom, aztán nagy meglepetésemre az utolsó 50 könyv sehogy sem fért vissza. Megmérgelődtem, otthagytam a takarítást és most BEJEGYZÉST ÍROK!
        Kezdjem azzal, hogy nálunk nagyon mennek ezek a gyorsan elkészülő poharas desszertek. Tejszínem  is maradt, aztán alma meg keksz mindig van otthon.
       Hozzávalók (5 darab 500 ml pohárhoz): 6 nagyobb alma, 50 g cukor, 1 tasak vaníliapor, 500 ml víz, 200 g keksz, 3 evk. cukor, 100 g vaj (vagy margarin) és 400 ml tejszín.
       Az almákat megpucoljuk, nagyobb kockákra vágjuk, majd a vízzel, az 50 g cukorral és a vaníliaporral 5 percig főzzük, leszűrjük, kihűtjük. A kekszeket lereszeljük, vagy nagyon apróra törjük, majd vajban egy kis cukor hozzáadásával egy picit megpirítjuk, kihűtjük. A tejszínt kemény habbá verjük, a desszert összeállításáig jégszekrényben tartjuk.
        Összeállítás: a poharak aljára két két evk. édes zsemlemorzsát teszünk, rá almát aztán tejszínhabot. Addig rétegezzük, amíg megtelnek a poharak és még van hozzávalónk. Fogyasztásig jégszekrényben tároljuk.


7 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet guszta! Nagyon szép a tulipánod is! Akkor most pakolgathatod vissza. A nagyobbik lányom még itthon lakott Ő volt úgy mindíg hogy amikor takarított és nem hallottam a porszívó zúgását benéztem a szobába akkor biztos hogy ült a földön és olvasta az elpakolni való újságokat vagy éppen a könyvespolcon talált könyvbe belelapozott :-) Jó rendezgetést kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Juci, a könyvekkel én is mindig úgy járok, hogy itt belelapozok, ott beleolvasok, aztán még este is a szőnyegen ülve olvasok a "kupi" tetején.
    A poharas desszerted nagyon guszta, mi is szeretjük, de érdekes, hogy almával ilyesmit még nem csináltam, pedig az almát is szeretjük.

    VálaszTörlés
  3. Én is pont így szoktam járni a könyvekkel:) A desszert jól jönne olvasgatás közben:)

    VálaszTörlés
  4. Mosolyogva olvastam a bejegyzést, a könyveket/újságokat illetően nálunk is ez a helyzet, mindig elcsábulok egy kis olvasgatásra! :) A kelyheid gyönyörűek és nagyon finomak is lehetnek! :)

    VálaszTörlés
  5. Lányok!
    Mindenkinek köszönöm a szép megjegyzéseket!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...