2016. december 4., vasárnap

Sütőtökkrémleves pirított magokkal

Ezt az egyszerű receptet a PAPRIKÁBAN láttam és a hétvégén el is készítettem. Eddig is főztem levest sütőtökből (a blogon is megtalálható), de ez egészen más, más ízű más ízhatású.
Hozzávalók: 500 g friss sütőtök, 5 cikk fokhagyma, 50 g vaj, 1 vegetakocka, só, bors, 2-3 evk. tejszín.
Még: pár evk. tökmag(én most napraforgómagot használtam), 2 evk. olaj, egy csipet chili- és fűszerpaprika.
A tököt felszeleteljük, magházát eltávolítjuk, megmossuk, késsel bevagdossuk, fokhagymacikkekkel megtűzdeljük, olvasztott vajjal locsoljuk, mad miután jól befűszereztük, előmelegített sütőbe sülni tesszük.
A vegetakockát 300 ml vízben felfőzzük.
Egy serpenyőben kevés olajon megpirítjuk a magokat, tűzről levéve tetszés szerint  fűszerezzük .
Ha megsült a tök húsát  kanállal kikaparjuk, botmixerezzük és annyi alaplével meg tejszínnel higítjuk , hogy egy finom krémlevest kapjunk.  Egy percre még visszatesszük, hogy éppen  felforrjon .Tálaláskor pirított magokkal szórjuk meg. A csípős ízzel megbolondított sütőtökkrémleves tényleg mennyei, persze  annak aki szereti az erőset...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...