2017. február 22., szerda

Rántott sós grízgolyók, főételhez mint köret

Maradék főtt rizsből már számtalanszor sütöttem krokettet, de főtt grízből, sosem próbáltam.
A sült kolbászhoz meg a paradicsomszószhoz kellett kitalálnom valamit,(  tészta, rizs, krumpli kizárva). Először pergelt grízt akartam, aztán hirtelen ,,bejött,,ez a szenzációs ötletem. Annyira finomak lettek, hogy úgy még forrón vagy 6 darabot rögtön felzabáltam, utána alíg tudtam ebédelni...
Hozzávalók: 200 g búzadara(gríz), 500 ml víz, só.
Még: 1 tojás, bors, só. És: zsemlemorzsa a forgatáshoz, olaj a sütéshez. 
Sós vízben megfőzzük jó keményre a grízt. Kihűtjük. Ha meghűlt hozzákavarjuk a tojást, borssal ízesítjük, esetleg sóval, ha szükséges. 
Kiskanállal kis gömböket szakítunk ki, vizes kézzel golyókká formáljuk, egyenként zsemlemorzsába forgatjuk, majd forró olajban kisütjük. Papírtörlőre kiszedjük és még melegen azonnal fogyasztjuk.
Bármilyen szósszal finom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...