2020. június 28., vasárnap

Sárgabarackos túrós szülinapi torta

Az idén az történt, hogy a lányom szülinapjára készülve, nem kaptam kedvemre való friss gyümölcsöt.
A tortához barackot akartam, de olyan éretlenek voltak és a málna amíg odaértem, már elfogyott. Maradott a cseresznye , a banán meg a narancs és akkor jött az ötlet , hogy talán sárgabarackos kompóttal is meg lehet oldani az ügyet ...és nem csalódtam.
Hozzávalók egy 24 cm-es átmérőjű tortához: 25-30 dr babapiskóta, 850 ml barackbefőtt, 500 g tehéntúró, 500 ml növényi tejszín, 5-6 evk. porcukor, 1 citrom reszelt héja, 3 evk. kókuszreszelék, 20 g zselatinpor, 2 vaníliapor. Még: egy tasak hidegen kötő vaníliaízű pudingpor, 200 ml hideg tej.
Először a befőttet leszűrjük, pár barackot félreteszünk a díszítésre.
A tortaformát nyjlon fóliával kibéleljük. A zselatint egy dl kompótlébe beáztatjuk.A piskótákból  egy-egy cm levágunk, körberakjuk a formát velük.
Az  aljára kompótlébe mártogatott piskótát teszünk, szép sorjába, hogy hézag ne maradjon.
A töltelékhez a tejszínt felverjük. A túrót áttörjük, a porcukorral kikavarjuk, hozzáadjuk a citromhéjat meg a vaníliát, megszórjuk kókuszreszelékkel, szép rendre a tejszínhabot is hozzákavarjuk, a feldarabolt barackot, majd a végén a felmelegített zselatint. Ha nagyon keménynek bizonyul a töltelék  egy kevés kompótlével még lazíthatjuk. A formába töltjük , szépen elsimítjuk  és tetszés szerint díszítjük.
Mivel nem maradt több tejszínhabom,a díszítést egy hidegen kötő pudingporral oldottam meg, amit 200 ml hideg tejjel kavartam habosra, habzsákba tettem és ezzel díszítettem, na meg a maradék barackokkal.

4 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot kívánok Lányodnak utólag is. Csodás tortával lepted meg.

    VálaszTörlés
  2. Koszonom szepen Maria draga, kedves vagy!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép és finom tortát készítettél ! Isten éltesse lánykádat nagyon sokáig!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Juci, nagyon boldog szülinapot kívánok a lányodnak! Ezzel a finom és gyönyörű tortával biztos megvolt 😃

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...