2010. december 4., szombat

Szilvaizes derelye



Hozzávalók: 500 g liszt, 3 tojás, 2 dl víz, szilvaíz, prézli, olaj, cukor,
fahéj. Lisztből, tojással, sóval, kevés vízzel laskatésztát gyúrunk és kinyújtjuk.
A kinyújtott lap egyik felére 5 cm-ként egy kiskanállal szilvaízet teszünk, a lap másik felét ráhajtjuk.

Laskavágóval, derelye metszővel, kockákra vágjuk, széleit összenyomkodjuk és forró sós vízbe főni tesszük.
Közben egy lábasban prézlit pirítunk, amibe a derelyét szépen óvatosan beleforgatjuk, vigyázva nehogy széttörjön. Forrón, azonnal tálaljuk.
Tálaláskor cukrot, fahéjat szórunk a tetejére.

17 megjegyzés:

  1. woooaaauuu,,,,,,astea imi plac la nebunie,sper ca mai ai,,,,,imediat sun la usa.PUPICI SI O SEARA FRUMOASA!

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet, meg sosem keszitettem :)

    VálaszTörlés
  3. Bianka!

    Mi is, ezért gyakran készítem!

    VálaszTörlés
  4. Ottis!
    Nagyon finom. Ez az adag 5 személyre való.

    VálaszTörlés
  5. Mirela!

    Intodeauna simbata fac, sa fie fiecare acasa.

    VálaszTörlés
  6. Jutka!

    Nem fogod megbánni, ízletes de főleg laktatós!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretem!!! Nálunk már nagyon régen volt, de most úgy megkívántam.:)

    VálaszTörlés
  8. De szeretem,és milyen nagyon régen ettem már!!!:)
    öreganyám sokszor készítette :)

    VálaszTörlés
  9. Nyami, nagyon szeretem! És épp így készítem. :)))

    VálaszTörlés
  10. Gizi!

    Akkor itt az alkalom, adtam egy remek ötletet, egy tartalmas leves után jól jön egy kis derelye!

    VálaszTörlés
  11. Andi!
    Örülök, hogy tetszik!

    VálaszTörlés
  12. Alíz!
    Szeretem a hagyományos ételeket, a családom is...

    VálaszTörlés
  13. Hogy én ezt mennyire szeretem... nyami :)

    VálaszTörlés
  14. Ami!
    Örülök, hogy tetszik!

    VálaszTörlés
  15. Ezt en is kiprobalom mert meg nem csinaltam ilyet!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...