2011. augusztus 11., csütörtök

Alma leves



Tudom, hogy számtalan receptjét ismeritek már, de gondoltam megosztom veletek, hogyan készítik itt minálunk Erdélyben az alma levest.
Hozzávalók: egy pár alma, 1 evk. liszt, 1 evk. olaj, 1 tojássárga, egy csokor petrezselyemzöld, kis tejföl, só, cukor.
Az almákat megmossuk, meghámozzuk, majd kockákra vágjuk. Egy fazékba vizet töltünk, hozzáadjuk az olajat, s ha már fő az almákat is. Azonnal feleresszük lisztes eresztékkel. Sózzuk, cukrozzuk ízlés szerint. Meghintjük apróra vágott zöldpetrezselyemmel, s miután kész lett tejfölös tojássárgával behabarjuk.

7 megjegyzés:

  1. Jó kis könnyű nyári leves:) Én még soha nem ettem almalevest, sokféle gyümölcslevest ettem már,de csak almából készültet nem. Finom lehet:)

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem! Igazán guszta :)

    VálaszTörlés
  3. Anyukám is pont igy készíti,nála szoktam enni néha,de én itthon nem csinálom,nincs kinek:(

    VálaszTörlés
  4. Nem ismerem az almalevest, nem rémlik, hogy valaha is kóstoltam. Érdekes hozzá az aromás petrezselyem a cukorral. Fahéjat gondolna hozzá az ember lánya :)

    VálaszTörlés
  5. Én nagyon szeretem az almalevest, de így, petrezselyemmel még csak nem is hallottam róla. :O Megkóstolandó. :)

    VálaszTörlés
  6. De érdekes petrezselyemmel. Én is szívesen megkóstolnám. :)))

    VálaszTörlés
  7. Lányok!
    Én ezt a levest Anyukámtól tanultam. Gyakran készítem, nagyon szeretjük. Örvendek, hogy Nektek is tetszett.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...