2014. március 17., hétfő

Tojáskrokett főtt burgonyával és csalán főzelékkel

     Még pénteken kinéztem (szőlőkötés közben) a friss csalánt a kertben. Ritkán készítem, igaz,  de most nagyon megkívántam. Tojáskrokettel meg krumplival tálaltam, mindenkinek ízlett, még a fiúknak is.
     Tojáskrokett
Hozzávalók: 200 g préselt sonka, 3 főtt tojás, 1 hagyma, 1 cikk fokhagyma, 1 csokor zöldpetrezselyem, 2 tojásfehér, kevés száraz oregánó, só, bors, zsemlemorzsa.
Robotgépbe pakoljuk a szeletelt sonkát, hagymát, fokhagymát, a megpucolt tojásokat, a petrezselyemzöldet és apróra vágjuk. Hozzáadjuk a tojásfehérjéket, fűszerezzük és annyi zsemlemorzsát dolgozunk hozzá,  hogy a masszából golyócskákat tudjunk formálni. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük és sülni tesszük. Hogy meg ne repedjenek, sütés előtt  egy pici olajjal kenjük be őket.
     Csalán főzelék
Hozzávalók: friss csalán, hagyma, liszt, tej, olaj só, bors.
A csalánt több vízben megmossuk, leforázzuk és apróra vágjuk (mint a spenótot).
A hagymát apróra vágjuk, kevés olajon megdinszteljük,  megszórjuk liszttel, hozzáadjuk az előkészített csalánt, felöntjük tejjel és jól összefőzzük. Sózzuk, borsózzuk és már tálalhatjuk is.

2 megjegyzés:

  1. tojáskrokett, tetszik mert sütőben süthető.Még nem hallottam róla, nekem új.
    Hamarosan elkészítem gondolom sóska főzelékhez is jó.

    VálaszTörlés
  2. Mi még nem is ettünk az idén csihányt :) Pótólni kell:) Nagyon guszta nálad:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...