2014. május 23., péntek

Rebarbarás gombóc

   
    Csak egyszerű zsemlemorzsás nudlit szerettem volna készíteni mára, aztán krumplifőzés közben támadt egy ötletem: mi lesz, ha rebarbarával töltöm a gombócokat? Felhoztam 4 szál rebarbarát a kertből, levelét eltávolítottam, szárát megmostam és felaprítottam kisebb darabokra. Nem  hántottam meg, mert azt olvastam a neten,  hogy nagy kár ha meghámozzuk, mert pont olyan mint az alma: a héjában van a vitamin.
   Hozzávalók 40 darabhoz:
1 kg burgonya, 350 g liszt, 3 tojás, 1 evk. disznózsír vagy 100 g vaj, pici só.
Továbbá 4 szál rebarbara, 250 g zsemlemorzsa, 100 g vaj, cukor, fahéj.
    A burgonyát megmossuk és héjastól főni tesszük. Miután megfőtt, még melegen meghámozzuk, áttörjük, vagy megreszeljük, hűlni hagyjuk.
    A rebarbara szárakat megmossuk felaprítjuk.
Egy nagyobb edénybe sós vizet forralunk, amibe aztán a gombócokat kifőzzük.
Ha már meghűlt az áttört burgonyánk, összedolgozzuk a liszttel, a tojásokkal, a zsírral,  meg egy kis sóval. Tésztánkat kettéosztjuk, felét deszkára borítjuk, rúd formájára alakítjuk, majd ujjnyi szeletekre vágjuk.
Mindegyik szeletkét tenyerünkben jól szétlapítjuk, egy-egy rebarbara darabkát  teszünk a közepébe, jól megcukrozzuk, majd gömböket formálunk.
A gombócokat forró, lobogó, sós vízbe tesszük főni egy pár percre, addig amíg feljönnek a víz felszínére. A zsemlemorzsát vajban megpirítjuk, ebben hengergetjük meg majd a kész gombócokat. Fahéjas cukorral még melegen tálaljuk.
Így járunk el a tészta másik felével is, de ha már a rebarbaránk elfogyott, kis nudlikat is készíthetünk.

3 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek és ötletesek Jucikám :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehetett! Sajnos nincs rebarbarám, az ízét nagyon kedvelem süteményben, kompótban. Juci, remek ötlet volt gombócba csomagolni!:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...