2011. május 14., szombat

Kapros spenótos pite



Ezt a pitét tegnap készítettem, miután három pizzát már megsütöttem, gondolván arra, hogy már erre nem fog fanyalogni a társaság és én is ehetek belőle kedvemre. Nem tévedtem, ezt a taktikát máskor is bevetem, úgy belaktak pizzával, hogy a pitét csak éppen megkóstolták, így a fotózással sem kellett sietnem.
Na, de lássuk a hozzávalókat: 500 g friss spenót, 4 egész tojás, 200 g joghurt, 100g vaj vagy margarin, 4 szál zöldhagyma, egy csokor friss kapor, 2 cikk fokhagyma, 250 g sajt, 5 evk. liszt, 1 kisk. cukor, só, bors.
A spenótot megmossuk, felvágjuk és az olvasztott vajban addig pároljuk amíg összeesik, hozzáadjuk az apróra vágott zöldhagymát és kaprot, majd tűzről elvéve hagyjuk kihűlni.
Addig az egész tojásokat elkavarjuk a joghurttal, hozzáadjuk a reszelt sajtot is majd összekeverjük a kapros hagymás spenóttal és megszórjuk liszttel. Ízesítjük sóval, borssal, cukorral, majd a végén 2 cikk fokhagymát reszelünk bele.
Előmelegített sütőbe toljuk 25-30 perc alatt készre sütjük.

20 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a spenótos ételeket, ez a pite fantasztikus, hát tudtam volna belőle csipegetni...

    VálaszTörlés
  2. Szia! Mázlid van, hogy én nem voltam ott, elcseréltem volna a pizzával ;-)
    Ez alá tettél tésztát, vagy így sütötted meg tojásosan?

    VálaszTörlés
  3. Nagyon fincsinek tűnik! Én is szívesen megkóstolnám!!

    VálaszTörlés
  4. Finom biztos, érdekes a kapor-spenót párosítás, még nem ettem ilyen formában.

    VálaszTörlés
  5. Guszta lett! Én nem szeretem a spenótot, gyerekkori rém :D, de most eldöntöttem, hogy próbálkozni fogok vele. A spenót már megvan hozzá, a recepteket még vadászom. :D

    VálaszTörlés
  6. Erdekes, meg ilyent nem ettem, kiprobalom!!!!

    VálaszTörlés
  7. Hú Juci,de finom lehet,imádom a spenótot,na de így pitében valami isteni finom lehet!:-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néz ki, biztosan finom is de sajna nem szeretem a spenótot.

    VálaszTörlés
  9. Mrita!
    Nekem nagyon ízlett, úgy melegen, de másnap is finom volt miután kihűlt.

    VálaszTörlés
  10. Csipike!
    Nem szívem, nem tettem tésztát alája, csak tojást, sajtot meg lisztet tettem bele , meg persze spenótot.

    VálaszTörlés
  11. Bianka!
    Finomra sikerült, bizony!

    VálaszTörlés
  12. Mária!
    Sajnálom, de hamar elfogyott. Másnap a mikroba tettem a maradék szeletet és megreggeliztem.

    VálaszTörlés
  13. Ottis!
    Gondolom nem az én találmányom, de nekem most nagyon bejött.

    VálaszTörlés
  14. Egycsipet!
    Szinte lehetetlen! Akkor azt jelenti , hogy a lányaid sem ismerkedtek meg a spenótfőzelékkel?
    Pedig milyen finom étel!!! Yammmy!

    VálaszTörlés
  15. Réka!
    Figyelmedbe ajánlom, egyszerű kis recept, nem nagy ördöngösség elkészítése.

    VálaszTörlés
  16. Ditta!
    Kipróbálhatod, nem fogod megbánni.

    VálaszTörlés
  17. Éva!
    Nem hiszem el! Pedig egy csodálatos vitamindús leveles zöldség, ezerféleképpen elkészíthető...

    VálaszTörlés
  18. Nagyon guszta a pitéd. Most én nyelek jó nagyok, mert nagyon szívesen megkóstolnám. Eszembe nem jutott volna a spenóthoz kaprot adni, pedig mindkettőt nagyon szeretem. Kifogom próbálni.:)

    VálaszTörlés
  19. Gizi!
    Hidd el a kettő nagyon harmonizál a pitében!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...