2013. október 18., péntek

Töltött kenyérlepény

Szinte el is felejtettem ezt az egyszerű és aránylag olcsó kenyérlepényt, olyan rég készítettem. Hogy mivel töltöttem meg? Hát, amit  éppen a jégszekrényben találtam: császárszalonna, sajt, tojás és maradék főtt krumpli.
Olyan finomra sikerült, mint soha máskor: az éhes uram két nagy szelettel kapott be , még ebéd előtt.
Pizzatésztát készítettem( 500 g liszt, 20 g élesztő, 1 kisk. cukor, 5 evk. olaj, 1 kisk. só, 300 ml langyos víz.), a szokásos módon. Három részre osztottam, az egyik golyóból egy tepsi pizza lett , a másik kettőből a fent említett töltött lepényt sütöttem.
Töltelék: 4  főtt krumpli, 4 nyers tojás, 150 g császárszalonna, 3-4 medvesajt, oregánó, só. A lekenéshez meg 1 tojás.
A szalonnát meg a sajtot felkockázzuk, a hideg főtt krumplit karikára szeljük.

Az egyik tészta golyót kinyújtjuk, kiolajozott  tepsibe tesszük, majd az előkészített  hozzávalókkal betöltjük.
Először a krumplit, aztán a szalonnát meg a sajtot tesszük rá, majd a végén ráütjük a friss nyers tojásokat. Ne felejtsük megsózni és esetleg száraz oregánóval beszórni. Tetejére egy újabb kinyújtott tésztalapot teszünk, amit felvert tojással kenünk le. Előmelegített 180 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütjük.
Tálaláskor ketchupot, tejfölt vagy savanyúságot adunk hozzá.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik, én is megkóstolnék szívesen egy szeletet :-)

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki, ez lenne a Calzone!

    VálaszTörlés
  3. Már rég rájöttem, hogy ide éhesen nem szabad bekukkantani (főleg késő este), mert ennem kell valamit rögtön! :-)

    VálaszTörlés
  4. Hogy te milyen találékony vagy Jucikám:) Megéheztem:)

    VálaszTörlés
  5. Ebből a gyönyörűségből én is simán bepuszilnék legalább egy szeletet! :) Nagyon finom lehetett! :)

    VálaszTörlés
  6. Lányok! Köszönöm! Köszönöm! Köszönöm!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...