2013. november 9., szombat

Csokis sütőtökös kuglóf

   




   Mint előző bejegyzésemben írtam, a főétel után egy nagyon finom sütőtökös kuglófot sütöttem. Annyira jól sikerült, hogy még melegen felét azonnal el is tüntettük. Csupán két szeletet tudtam megmenteni belőle a lányomnak.

Hozzávalók: 100 ml cukor(borospohárral mérve), 100 ml tej, 100 ml olaj, 3 tojás, 2 evk. íz, 2 evk. kakaó, 1 tasak sütőpor, liszt(annyi, amennyit felvesz, hogy egy piskóta tészta állagát kapjuk), 1/2 kisk. fahéj, 300 g sütőtök, 100 g tejcsoki.
Először a tököt meghámozzuk, magházát eltávolítjuk, megmossuk, majd nagyobb kockákra vágjuk. Kevés vízben 5 percig előfőzzük. Leszűrjük, kihűtjük. A csokit nagyobb darabkákra tördeljük.
A cukrot a tojásokkal és a tejjel habosra kavarjuk, hozzákavarjuk az olajat, aztán az ízet,  a kakaót, fahéjat meg a sütőporos lisztet. A végén hozzáadjuk a csokitörmeléket meg az előfőzött sütőtököt is.
Sütőpapírral bélelt kuglóf formába töltjük, majd előmelegített 180 fokos sütőben készre sütjük. Én most kalácsformában sütöttem, mert az volt kéznél.

2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...