2013. november 25., hétfő

Klementines túrós torta

 Múlt szombaton ünnepeltük házasságunk 25. évfordulóját. Erre a jeles napra készítettem ezt a finom tortát.
 Túró Rudi tortának indult, aztán folyamatosan alakítottam rajta. Először a kekszes alapon akartam változtatni és így kakaós piskótát sütöttem. Aztán a túrós krémet szerettem volna egy picit színesíteni, úgy fehéren túl egyszerűnek tünt. Így került a tortába édes zamatos klementin is. Tetejét 200 g olvasztott tejcsokival vontam be.
Kakaós piskóta
Hozzávalók: (6 tojássárga+ 3 evk. cukor+ 3 evk. víz) + (6 tojásfehér+ 3 evk. cukor)+ (4 evk. liszt+ 2 evk. kakaó+ 1/2 kisk. sütőpor).
Piskóta lapot sütünk a fenti hozzávalókból a szokásos módon. Miután kihűlt kettévágjuk. A következő krémmel töltjük.
Klementines túrós krém
Hozzávalók: 500 g tehéntúró, 150 g cukor, 1citrom héja, 3 tasak vaníliapor, 500 g tejszín, 20 g zselatinpor, 200 g klementin.
Először a zselatinport 150ml vízbe beáztatjuk. A klementint megpucoljuk, cikkekre szedjük, majd feldaraboljuk. A tejszínt kemény habbá verjük, a túrót a kétféle cukorral meg a citromhéjjal habosra keverjük, majd e kettőt összevegyítjük. Beletesszük a klementindarabkákat  és a végén a mikróban felmelegített zselatint is. Tortánkat ezzel a krémmel töltjük be, vigyázva, hogy kapcsos tortaformát használjunk, nehogy a krém elfolyon.
A tortát 200 g olvasztott csokival glazúrozzuk, majd 300 ml tejszínhabbal vonjuk be. Tetszés szerint díszítjük.


4 megjegyzés:

  1. Még sok együtt eltöltött, boldog évet kívánok nektek.
    A torta nagyon jól néz ki és a recept is jól hangzik, biztosan finom volt.

    VálaszTörlés
  2. Juci, gratulálok a szép évfordulóhoz, és sok boldogságot kívánok Nektek!! Csodás tortát készítettél az alkalomra!!

    VálaszTörlés
  3. Még sok boldog házassági évfordulót Nektek. A torta nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Ez a torta csodálatos! Boldog évfordulót!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...