2010. június 2., szerda

Mentás likör



Mentából nem csak teát tudunk főzni, hanem egy finom, aromás likört is lehet varázsolni. Az italt megszínezi, kellemes aromát kölcsönöz, s ha mézet is adunk hozzá még finomabb lesz a likörünk.
Az én receptem szerint a hozzávalók:
1 l erős pálinka, lehet szesz vagy házi
1 dl méz, de tehetünk többet is ha édesebben szeretjük
6 szál friss menta
Egy üvegbe beletesszük a mentát levelekre tépve és erre ráöntjük a pálinkát, amibe előzőleg feloldottuk a mézet. Ledugjuk. Naponta legalább kétszer megrázogassuk az üveget, hogy az ízek jól összeérjenek. Hűvös helyen tartjuk. Kb 4 nap múlva leszűrjük, és kész a finom likör.

9 megjegyzés:

  1. Csodaszép színe van ennek a likőrnek és az íze is biztosan jó! :))

    VálaszTörlés
  2. Te Juci! Én máris becsipve érzem magam. Gyönyörü a likör szine, de mondd hány fokos ez a likör ? Elolvastam vagy háromszor, de tényleg semmi más nem kell bele, csak a pálinka ? (Van ugyanis egy üveg jó erős házi pálinkánk, senki sem fogyasztja, mert mi már csak ilyen NEMIVÓSAK vagyunk. Viszont likörként el tudnám képzelni.

    VálaszTörlés
  3. Egycsipet!

    Igazán finom! Olyan asszonypálinka féle!

    VálaszTörlés
  4. Viki szivem!
    Igen! Csak pálinka, méz ,és menta. Ennyi.
    A fiam szülinapjára készült, ez esetben házi pálinkából. Kb 60 fokos lehetett.
    Hallottam hogy votkával is lehet.
    Ha túl erős, méz helyett cukorszirupot készíts,de akkor nem lesz olyan szép tiszta a likör. Puszi!

    VálaszTörlés
  5. JuciM! Ha ez az "asszonypálinka", akkor vajon milyen lehet az a jó emberes pálinka :-) :-)
    Én szerintem, ha csak a nyelvemre cseppentenék egy keveset, máris napokra szédelegnék, de komolyan mondom, szerzek hozzá mentát és elkészitem, mert valami isteni pálinka van itthon :-) Aztán, ha sokáig nem jelentkezem, akkor a detoxikálóba kötöttem ki, de akkor vess magadra :-) :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép a színe, az íze is nagyon finom lehet, már meg is terveztem, megcsinálom, és szódával ginnel vagy tonikkal keverve iszogatnám nyári estéken ha lesz nyár....Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  7. Viki!
    Itt Erdélyben a jó házipálinkát, amit szilvából főznek egyenesnek tituláják. Ezt szeretik a férfiak. Ha már el van készítve cukorral,sziruppal stb az már nőknek való, olyan konty alá való.

    VálaszTörlés
  8. Ginko!

    Örülök hogy tetszik! Még csak annyit, hogy minél többet hagyjuk érlelődni annál finomabb lesz. Max. 2 hét.

    VálaszTörlés
  9. Van mézem, mentám és pálinkám is, csak egy kis szándék kellett hozzá, hogy elkészítsem, no meg a recept. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...