2010. július 22., csütörtök

Gyümölcstorta



Ma megint ünnepeltünk. Drága párom, férjem szülinapja. Ezzel a tortával kedveskedtünk.
Még az este elkészítettem, ma csak tejszínhabbal kellett díszítenem.
A torta sütés nélkül készült: 40 darab baba piskótából, 2 x 500 ml epres joghurtból,
1 liter tejszínből, 3 tasak zselatinból, gyümölcsökből (barack, szőlő, meggy).
Egy kapcsos tortaformát kibéleltem körbe piskótával, a többi piskótát 2 cm-es darabkákra tördeltem. A gyümölcsöket megmostam, a szőlőszemeket kettévágtam, a kés hegyével kimagoztam, a barackokat kockára vágtam, a meggyet kivettem az üvegből és leszűrtem.
Közben beáztattam 2 tasak zselatint, és melegedni tettem az egyik doboz joghurtot.
Miután feloldódott a zselatin hozzáöntöttem a meleg joghurthoz és melegítettem tovább, vigyázva, hogy ne főjőn fel csak melegedjen. Egy pár perc után levettem a tűzről és hozzákevertem a második doboz joghurtot, aztán szép lassan betöltöttem a tortaformába.
Aztán megszórtam piskóta darabkákkal és gyümölccsel.



A második szintet ugyanígy készítettem csak most tejszínből. A liter tejszínből meghagytam kb 2 dl-t a torta díszítésére. A végén a tortát betesszük a jégszekrénybe. Másnap, bevallom egy kicsit nehezen vettem le a tortaformát, megsinylette, de ha még készítek másképpen oldom meg. Celofánnal fogom kibélelni a formát, és csak másnap teszem körbe piskótával.De így is nagyon finom volt, nagyon szerettük.
Levente Drágám, Boldog Szülinapot kivánunk!

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, igazi nyárias hangulatú

    VálaszTörlés
  2. Bianka!

    Köszönöm, kedves vagy!
    Képzeld az este betettem a maradék tortát a mélyhűtőbe és ma délben fagyiként ettük, rendkivül finom volt.

    VálaszTörlés
  3. Nálam a gyümölcs az mindent "überel", hogy stilszerü legyek, ez a torta egyszerűen "zabálni" való,(jó értelemben.)

    VálaszTörlés
  4. Ivan!
    Örülök, hogy tetszik!

    Szeretettel üdvözöllek blogomon, 50.követőként!

    VálaszTörlés
  5. WOW! Nagyon jól sikerült a torta :)
    Hogyan sikerül így megcsinálni a piskótát-nekem mindig össze-vissza dőlnek /irul-pirul/

    VálaszTörlés
  6. Ami!

    Egy kapcsos tortaformát béleltem ki és persze a lányom segítségével készült a torta.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...