2010. július 6., kedd

Zöldpaszuly leves

Már rég kikísérleteztem magamnak ezt a leves receptet. Anyukám receptjén változtattam egy picit, a mi ízlésünk szerint fűszerezem, ha dupla adagot készítek akkor is mind elfogy. Na, de lássuk mi is kerül ebbe a finom levesbe: 500 g paszuly, 1 karalábé, 1 hagyma, 4 szép murok, 4 paradicsom, 1 egész paprika, zöldpetrezselyem, liszt, olaj, só, cukor, ecet. Könnyű dolgunk van, mert a fenti zöldségek szinte egyszerre főnek meg, ezért én előre mindent előkészítek, megmosom, feldarabolom, a petrezselyemzöldet apróra vágom. Az így előkészített zöldségeket a következő sorrendbe teszem a forrásban levő vízbe. Először a hagymát egészben, utána jön a karalábé meg a murok, a paprika, aztán a paszuly. 15 perc múlva készítek egy gyenge rántást, csak 2 evk. lisztből és egy kis olajból. Ha már hozzáöntöttem a rántást a leveshez, akkor jöhet bele a meghámozott, felkockázott paradicsom és az apróra vágott petrezselyemzöld. Így főzzük még 10-15 percet és közben ízesítjük még sóval, cukorral, esetleg egy pici ecettel. Nagyon finom és laktatatós.

6 megjegyzés:

  1. Interesanta ciorbita ta. Excelenta!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm ,Bianka, kedves vagy!

    VálaszTörlés
  3. Nely!

    Multumesc! Esti tare draguta!

    VálaszTörlés
  4. Juci! ez biztos nagyon finom. Igy még nem hallottam elkésziteni, de ami benne van, azt mind imádjuk, igy aztán nem is lehet rossz.

    VálaszTörlés
  5. Viki!

    Ahogy írtam, ez egy kikísérletezett leves!
    Nagyon jó ízet ad a friss karalábé és a petrezselyemzöld!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...