2012. május 13., vasárnap

Rebarbarás pite



      Nem is olyan rég tudtam meg, hogy a rebarbara a sóskafélék családjába tartozó zöldségfajta. Érdekes módon nem a levelét vagy a gyökerét fogyasztjuk, hanem csak a szárát. Mondom zöldség és mégis gyümölcsként kerül az asztalunkra. Finom leves, sütemény, muffin, torta, kompót pite és sorolhatnám készülhet belőle.
Most egy egyszerű, aránylag olcsó pitereceptet szeretnék bejegyezni.
     Hozzávalók a laphoz: 50 g cukor, 100 margarin, 200 g liszt, 1 tojás, pici só.
A fenti hozzávalókat összedolgozzuk,és legalább félórát jégszekrényben pihentetjük.
     A töltelékhez szükséges: 4 szár rebarbara, 5 evk. cukor, 200 ml joghurt, 3 tojás, fél tasak vaníliás pudingpor (20 g), 1 citrom héja.
A tésztát vékonyra kinyújtjuk, majd a megvajazott és lisztezett piteformába helyezzük. Kirakjuk rebarbara darabkákkal, majd ráöntjük a cukorból, tojásból, joghurtból, pudingporból meg citromhéjból készült öntetet. Egy picit híg az öntet, de ne ijedjünk meg, mert sülés közben átalakul.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszetős a recept és a sütid! Ez a rebarbara is azok közé az alapanyagok közé tartozik amit eddig még nem használtam és el sem tudom képzelni hogy milyen az íze? Pedig már sok helyen találkoztam sok ételt láttam vele készülve.Számomra ez olyan mint a medvehagyma, ismeretlen!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Igen, én is olvastam, hogy zöldség...és hogy vita is folyt, hogy gyümölcs legyen-e vagy zöldség...a levele pedig mérgező.

    VálaszTörlés
  3. Isteni finom lehet. Anyukám is mindig sütit készített a rebarbara szárából, imádtuk! Én még nem próbálkoztam vele.

    VálaszTörlés
  4. Még én sem próbáltam ki sosem a rebarbarát... De egyszer mindennek eljön az ideje!
    Főleg, ha ilyen guszta sütiket nézeget az ember:))

    VálaszTörlés
  5. Ezt én sem tudtam a rebarbaráról! Igazán guszta a pite :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...