2012. június 12., kedd

Újkrumplifőzelék cérnakolbásszal

         Nem telhet el egy nyár sem, hogy legalább egyszer ne készítsem el ezt a finom főzeléket újkrumliból.  Szegény Dédikémtől tanultam ezt a remek olcsó receptet is.
        Hozzávalók 4 személyre: 6 darab közepes nagyságú újkrumpli, 1 hagyma, 400 ml tej, 1 evk. liszt, egy csokor friss petrezselyemzöld, 2 evk. olaj, só, bors.
        A krumplikat megtakarítjuk, megmossuk és kockákra vágjuk. A felhevített olajon az apróra vágott hagymát megfonnyasztjuk, rádobjuk a feldarabolt nyers krumplit, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk apróra vágott petrezselyemzölddel, majd kevés vizet, esetleg csontlevet öntünk rá. Tíz percnyi párolás után lisztes tejjel behabarjuk. Ezzel is főzzük egy pár percet, vigyázva, hogy a krumplik ne törjenek szét. Feltétként tükörtojást, fasírtot vagy cérnakolbászt ajánlok. Finooom!

7 megjegyzés:

  1. Az biztos hogy nagyon finom lehet, guszta! Akármelyik feltéttel megenném!

    VálaszTörlés
  2. Újkrumpliból még soha nem készítettem főzeléket, pedig miért ne? Biztosan nagyon finomságos! :)

    VálaszTörlés
  3. Azt elhiszem, hogy nagyon finom lehet :)!!

    VálaszTörlés
  4. Buna,buna!!!vin la masa.
    Puppp!!!

    VálaszTörlés
  5. Nem hallottam még krumplifőzelékről tejjel készítve, de biztos finom! Egy próbát megér!

    VálaszTörlés
  6. Én még soha sem mertem uj krumpliból főzeléket készíteni, pedig ma majdnem ott tartottam, hogy az lesz.
    Van, hogy én is tejjel készítem, ha éppen nincs itthon tejföl, de hagymát és petrezselyem zöldet soha sem szoktam bele tenni. Én inkább babérlevéllel főzöm, s teszek bele egy parányi piros fűszerpaprikát. Érdemes lenne egyszer így kipróbálni.
    Viszont ez a cérnakolbász felizgatott :))))) Még soha életemben nem hallottam róla. Miből készűl? - olyan jól néz ki.

    VálaszTörlés
  7. Lányok köszönöm a látogatást és a szép megjegyzéseket!
    Viki drága! Ezt a kolbászt itt cabanosnak hívják, vékony, száraz és pikáns.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...