2012. július 20., péntek

Uborkasaláta télire


         A nagy meleg ellenére rengeteg uborka termett az idén is kertünkben. Az uramnak köszönhetem, ő ültette, öntözte, permetezte, gondozta. Tettem is el télire kb. 50 literrel, úgy hagyományosan, kovászos is készült és persze ebédre a salátákba mindig  4-5 darab elfogy.
         Egyik kedves szomszédasszonyomtól, Magdustól, tanultam egy újabb receptet, gondoltam megosztom veletek is.
         Pontos recept szerint: 1 kg friss uborka, 100 ml ecet, 2 evk. só, 100 g cukor, fél kiskanál szalícil.
Az uborkákat megmossuk, héjastól legyaluljuk, megszórjuk sóval, cukorral szalícillel, majd rátöltjük az ecetet. Összekavarjuk, majd az edényt lefedve 24 órára  hűvös helyen tartjuk.
         Másnap két 750 ml befőttesüveget mosunk, mindegyik aljára egy-egy szál tormát, kaprot meg csombordot teszünk. Rákanalazzuk az uborkát, majd a megmaradt uborkalével az üvegeket feltöljük.

16 megjegyzés:

  1. Ki kell próbáljam én is ezt a receptet:) Édesanyám is már rengetek uborkát eltett, de mégis mind egy szálig elfogy tavaszra nálunk. Nagyon savanyúságosok vagyunk, még a rántotta mellé is azt eszünk:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fincsinek tűnik ez a saláta! Én még nem raktam el idén, mert a piacról kicsit drága, de úgy tűnik fogok kapni most hétvégén a nővéreméktől, nekik is van kerti, abból fogok eltenni így is! A receptet mentettem, köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Szeretem az uborkát, frissen, kovászosan, ecetesen, de sosem teszek bele tartósítószert :)

    VálaszTörlés
  4. Tetszik ez a recept, az egész családomnak bejönne. Kipróbálós.

    VálaszTörlés
  5. Pont most kaptam a férjem szüleitől egy nagy vedér uborkát. Savanyítani idén nem akarok, de ezt a receptet mindenképpen kipróbálom, nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó, hogy ilyen sok uborkátok terem. Guszták a szeletek sz üvegben!

    VálaszTörlés
  7. Jó és egyszerű recept, de a szalícillel nem vagyok kibékülve. Nagyon sok uborka terem nekünk is. Leginkább a kovászost imádom, amit télire mindig teszek el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tücsi! A kovászos hogy marad el télire,ha a szalicillel nem vagy kibékülve? Egyébként én sem használok szívesen tartósítót.

      Törlés
    2. Kedves Tücsi! A kovászos hogy marad el télire,ha a szalicillel nem vagy kibékülve? Egyébként én sem használok szívesen tartósítót.

      Törlés
    3. Én az 5l-es üvegekben teszem el a kovászost.Felbontás után hűtőbe teszem a maradék ubit kis levével.Felöntőlé:minden liter vizhez 3 dk. asztali sót adok és felforralom.Forrón öntöm az uborkára ,teszek 1-2 burgonyát rá.Kistányérral fedve megy a napra.Ha hideg az idő,meleg vízbe állítom az üvegeket,hogy tartsa a hőt.A napon gyorsan kiforr,burgányát kiveszem,lekötöm,s megy a helyére.Az üvegekbe sok kaprot és fokhagymagerezdet is teszek.Finom ropogós,tartósító mentes.

      Törlés
  8. Nekünk bejött!! Tetszett nagyon, már megkóstoltuk!!!

    VálaszTörlés
  9. Válaszok
    1. ju var, szerintem próbáld mondjuk kevesebb ecettel és kóstold, ha úgy érzed, hiányzik még a szájízlésednek megfelelően, teszel még hozzá.

      Törlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. Mivel idén az én uram is nagy uborka termesztő lett és rengeteg kígyóubink van, ebben a formában is megpróbálom eltenni télire.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el nem fogtok csalodni, mert nagyon finom...

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...