2012. július 26., csütörtök

Pikáns cukkinikrém


            A tegnap este egy finom cukkinikrémet készítettem. Már szerepel a bejegyzéseim között egy, az is nagyon finom, csak egy baja van, hogy majonézzel készül és most ebben a melegben nem ajánlott.
A mostanit Jamie Olivertől tanultam.
            Hozzávalók: 400 g cukkini, 3 cikk fokhagyma, 3 karika friss csipőspaprika, 3 mentalevél, só, bors,  4 evk. olaj, pár csepp citromlé.
            A forró olajon egy percig pirítjuk a  fokhagymát és a karikára vágott csipőst. A cukkinit megtakarítjuk, kockacukor nagyságúra aprítjuk, hozzáadjuk a fokhagymás csipőshöz és fedő alatt, saját levében puhára pároljuk (kb 15 percig).  Közben sózzuk, borsozzuk. Ha kész, hozzáadjuk az apróra vágott mentalevelet, egy pici citromlevet, majd botmixerezzük.
            Paradicsomszeletekkel tálaljuk. Ezek a pici cherry paradicsomok a kertünkben teremtek .

9 megjegyzés:

  1. Ez finom lehet! A mentától biztos nagyon különleges az íze.:)

    VálaszTörlés
  2. Nemrég készítettünk tatár cukkinit, csípősen az is nagyon finom volt. Az általad készített hasonló lehet, csak persze krémesebb! :) Mentem is a receptet, mert biztosan nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is tetszik, én is mentem:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik, van is cukkinim -saját-. Az biztos, hogy Jamie nagyon tudja a zöldségeket készíteni.Naa, de egy olyan zöldséges kertből ami az övé.......az egy kánaán.:)

    VálaszTörlés
  5. Tényleg nagyon jó ez a recept. Biztos ki fogom próbálni, de menta nélkül.

    VálaszTörlés
  6. Mindenkinek ajánlom, nekünk annyira ízlett, hogy azóta meg kellett ismételnem!!!
    Finoom!

    VálaszTörlés
  7. jól hangzik - lehet a csípős arányát csökkentenem kell, ha kipróbálom, tekintettel a gyerekekre :)

    VálaszTörlés
  8. Nekem mindenem van, csak menta levelem nincs. Szerintetek, nélküle milyen ? vagy adjak hozzá helyette mást ?
    Van egy óriás cukkinim éppen felhasználásra vár, ehhez épp jó lenne.

    VálaszTörlés
  9. Eltűnt a hozzászólásom! Szóval van saját cukkinim és mentám is, ezt elkészítem :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...