2012. november 11., vasárnap

Csokis mogyorós intelligens szelet

       
             Most azok akik sokallják e süti elkészítéséhez a 10 tojást, kattintsanak tovább.... Ez egy nagyon finom süti, igaz egy kicsit drága mulatság, de mit nem teszek meg én a családomnak, csak hogy örömet szerezzek nekik?!
             Egy hozzá hasonlót már készítettem, amit itt olvashattok, s hogy miért intelligens krémes a neve? Nagyon egyszerű a válasz: az összeállított masszát miután a tepsibe töltjük és sülni tesszük, sütés közben ő maga négy részre válik: lásd a fotót. Nem érdekes??
             Hozzávalók: 10 tojás, 300 g cukor, 250 g margarin, 200 g tejcsoki, 200 g sótlan mogyoró, 12 evk. liszt, 1 liter tej.
             A csokit megolvasztjuk, a mogyorót ledaráljuk. A margarint a cukorral 200 ml meleg tejben jól elkavarjuk, hozzáadjuk a többi hozzávalókat: a tojássárgákat, a megolvasztott csokit, a maradék tejet,  a mogyorót, majd a legvégén a habbá vert tojásfehérjéket és a lisztet felváltva. Egy nagyon híg masszát kapunk, amit egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntünk, majd előmelegített 180 fokos sütőben  kb. 30 percig sütünk.

Csak hidegen szeleteljük. Szerintem dióval is finom lehet.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

12 megjegyzés:

  1. Na ilyen intelligens sütit még nem készítettem, de ahogy egy kicsit több tojást tojnak a tyúkok, kipróbálom:) Nagyon érdekes:) Ha még egy süti is tud intelligens lenni, akkor az emberek miért nem tudnak vajon?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom ki keresztelte el, de nagyon igazat adok neki.

      Törlés
  2. Eddig csak "sima", csoki és mogyoró nélküli verzióval találkoztam, de a tied még finomabb lehet! :) Tényleg érdekes, hogy egyben öntesz a tepsibe mindent, és milyen szép réteges lesz! :) Ki kell próbálnom! :)

    VálaszTörlés
  3. Én a simát nagyon szeretem, szerintem ez is ízlene!:)

    VálaszTörlés
  4. Tetszik a recept, ki fogom próbálni, mogyoróm van, most a tyúkok nem tojnak, de lesz ez másként is.

    VálaszTörlés
  5. Rózsa drága az üzletben is van tojás, az én tyúkjaim is szabadságolnak. Hi, hi ,hi!

    VálaszTörlés
  6. A mandulás, kókuszos verziót szoktam sütni, nagyon szeretjük. Ezt is kipróbáljuk, csodásan néz ki!

    VálaszTörlés
  7. Nekem is kell a recept!
    Finom lehet!

    VálaszTörlés
  8. Én még csak sima vaníliás intelligens szeletet sütöttem - a családnak nem kellett, mert nem csokis. Majd kipróbálom ezt is, ebben csoki is van, hátha jobban bejön nekik:)!

    VálaszTörlés
  9. Háát ezt tuti, hogy megcsinálom Édesanyám (Piroska) névnapjára. Imádja a mogyorósat.Intelligens krémest már sokszor csináltam, de ez fantasztikus. Köszi a receptet.

    Kati
    (Egyébként amiket megnéztem recepteket nagyon jók, csodaszép fotókkal illusztrálva)
    Gyakori látogatód leszek, pedig már nem vagyok "mai csirke"

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...