2012. december 6., csütörtök

Káposztás csiga


         Az idén a Mikulás bejelentette, hogy vigyázzak, ne valami vékony kekszekkel fogadjam, mert Ő biza megéhezik (hisz nagy utat tesz meg) míg hozzánk ér. Törtem is az agyam mit szeretne, aztán erre a káposztás csigára esett a választásom.
         Hozzávalók 30 darabhoz: 600 g liszt, 30 g friss élesztő, 5 evk. olaj, 350 ml langyos tej, 1 kisk. cukor, 1 kisk. só. A töltelékhez: 1 kg friss káposzta, 1 kis fej hagyma, olaj, bors, só.
         A fenti hozzávalókból kelt tésztát készítünk. Egy órát kelni hagyjuk. Addig legyaluljuk a káposztát és a hagyma hozzáadásával megdinszteljük.


         A  tésztát kettéosztjuk, egyik részét félujjnyi vastagra kinyújtjuk, megkenjük a kihűlt dinsztelt káposztával, felsodorjuk, kétcentis csíkokra vágjuk, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. Előmelegített 180 fokos sütőben készre sütjük.

23 megjegyzés:

  1. Ezzel a "Mikulás" biztos elégedett lesz !:-) Nagyon guszta és finom laktató lehet! Nagyon jó a blogod új arculata!

    VálaszTörlés
  2. Jucikám imádom ezeket az egyszerű, de annál finomabb receptjeidet, naná hogy ezt is mentettem, mint ahogy a homoktövisest is, ezekért szeretek nálad nézelődni, bogarászni, puszillak:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jól estek soraid, köszönöm!!
      Téged is visszavárlak!

      Törlés
  3. Nagyon jó a káposztás is, nemcsak a csokis:-) finom!
    Nálunk most fogyott el a káposztás pite:-))

    VálaszTörlés
  4. Megéhezett jól az a Miki:) Ezzel biztos jól lakott:)

    VálaszTörlés
  5. Ez szuper vendégváró falat, nem csak Mikulásoknak :)
    Szép, ünnepi a site!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak az a baj Wanna, hogy nem tart sokáig, mert pillanatok alatt elfogy.

      Törlés
  6. Szerintem sokkal jobban járt a Mikulás ezekkel a finom csigákkal, mint a keksszel! :) Nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
  7. Jó választás volt a csiga, biztosan ízlett a Mikulásnak is :)
    Szép lett az új háttered, én is már egy hete cseréltem karácsonyira az enyémet.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, a hátteremet a lányomnak köszönhetem, mint mindig.

      Törlés
  8. Ma ahol járok, mindig lekésem a kóstolást. Káposztás, csokicsavaros, puncskocka..... hát hová vetődtem én???? Úgy néz ki, hogy dolgoznom kell a konyhában, ha enni szeretnék!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony , bizony ha finomat akarunk enni el is kell készítsük.

      Törlés
  9. Nagyon guszták! Gondolom nagyon meg volt elégedve a Mikulás is!! Én ma pizzás csigákat sütöttem és gondolkodtam, hogy legközelebb valami módon a savanyú káposztásat is ki kellene próbálni ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon meg volt elégedve az öreg, tetszett neki.

      Törlés
  10. Nekem ez a káposztás csiga újdonság.Itt Göcsej vidékein a rétest szeretjük káposztásan.
    Feltétlen kipróbálom a csigát, elvégre a Mikulásnak is ízlett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajánlom is nagyon, biztos nem fogsz csalódni.

      Törlés
  11. Kedves Juci! A káposzta kicsiny családunk nagy kedvence; mindenfélét képes vagyok belőle készíteni, csak hogy enni tudjuk; ezt feltétlenül meg fogom sütni, nagyon jól néz ki! Nagyon szép, kreatív és változatos a blog-olvasom! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...