2016. december 22., csütörtök

Töltött mézes szívek

Idén változtatni szerettem volna a megszokott mézes pogácsámon.
Eddig be szoktam glazúrozni citromos tojásfehérjével, vagy csak szimplán hagytam egy-egy negyed dióval megtűzdelve.
Most nagyon kitettem magamért: a tésztából kis szíveket szúrtam ki, felére egy-egy mokkáskanál cukros diót tettem, egy másik szíves tésztadarabbal befedtem és sülni tettem.
Miután kisültek  a pogácsákat csokiglazúrba forgattam.
Hozzávalók: 3 tojás, 3 evk. méz, 4 evk. olaj, 250 g cukor, 1 kiskanál fahéj, 1 kisk. szódabikarbona, 500 g liszt.
Még: 150 g darált dió, 4 evk. porcukor, kevés forró tej.
A glazúrhoz: 250 g fekete csoki, 125 g vaj, 1 evk. olaj.
A fenti hozzávalókat jól összedolgozzuk, legalább 2 órát hideg helyen pihentetjük.
Addig elkészítjük a cukros diót. A porcukrot hozzáadjuk a dióhoz, majd kevés forró tejjel meglocsoljuk és hűlni hagyjuk.
A tésztát kinyújtjuk, tésztakiszúróval szíveket vágunk ki, felére  kevés cukros diót teszünk egy másik szívvel betakarjuk, tepsibe sorakoztatjuk és sülni tesszük.
Miután megsültek, megvárjuk amíg kihűlnek és csak azután glazúrozzuk.
A csokit feldaraboljuk, hozzáadjuk a vajat, majd gőz felett megolvasztjuk. A végén olajat is hozzákavarjuk.  Az olvasztott csokival mindegyik pogácsát bevonjuk. 48 darab lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...