2011. május 31., kedd

Bodzaszörp, másképpen



Ezt a receptet szülőfalumból hoztam, Ozsvát Irénkétől tanultam. Semmi ördöngösség nincs benne, csak annyiban különbözik az eredeti receptől, hogy a cukor felét amit felhasználok, karamellizálom és úgy vegyítem a többi hozzávalóhoz.
Egy 6 l adaghoz kell: 1 kg cukor, 2 citrom, 10 dr friss bodzavirág, 2 tasak citromsó, 6 l víz.
Fél kg cukrot karamellizálunk felöntjük vízzel, beletesszük a másik fél kg cukrot, a citromsót és addig kavarjuk, amíg feloldódnak. Üvegekbe töltjük, majd hozzáadjuk a citromkarikákat és a megmosott bodzavirágokat. Pár napig hüvős helyen tartjuk, leszűrve fogyasztjuk.

10 megjegyzés:

  1. Hú Juci,nagyon finom lehet,én még soha nem készítettem,de itt az ideje,mennyi ideig áll el,és ugyanúgy szódával vagy vízzel lehet inni?

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép színe van!!! Én is megkaramellizálom a cukor egy részét és ettől olyan finom lesz. Idén ásványvizes palackokba tettem és lefagyasztottam, így bármikor elővehetem és akár télen is élvezhetjük az ízét.:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép a színe, csatlakozom Gizihez, én még sosem készítettem így bár hallottam róla, jó lenne kipróbálni amíg még tart a bodzaszezon.

    VálaszTörlés
  4. Irénkét nem ismerem,de a bodzaszörpöt én is így csinálom,talán egy kissé kevesebbet karamellizálom,ennyire nem sötét az enyém.

    VálaszTörlés
  5. Nálam is így készül a bodza szörp, annyi különbséggel, hogy csak 2-3 kanálnyi cukrot karamellizálok, idén anyit újítottam rajta, hogy egfyáltalán nem tettem citromsót hozzá, hanem a 10 literes adaghoz 1 kg cukrot , 3-4 nagyobb méretű citromot , és 10-15 bodzavirágot( mi csak frissen fogyasztjuk), és mindenkinek nagyon ízlik!

    VálaszTörlés
  6. Ötletes nagyon így még nem próbáltam!

    VálaszTörlés
  7. Karamellásan is nagyon finom lehet!
    Ha tudnád, hogy én hogy irígykedem, hogy ilyen finomságokat készítetek ;-). Nekem sajnos nincs rá lehetőségem, marad a bio bolt. Nagyikám rengeteg szörpöt készített minden gyümölcsből, a házi ízeket semmi sem tudja pótolni ;-)

    VálaszTörlés
  8. Örvendek Lányok , hogy mindenkinek tetszett a szörp!
    Én sem szoktam télire eltenni, pár nap alatt elfogy úgy frissen!

    VálaszTörlés
  9. Szia Juci, rég nem láttalak,hogy vagy? Ha lesz időd kukkints be hozzám, vár rád valami.:)

    VálaszTörlés
  10. Igen, én is hiányollak, és nálam is vár valami... lehet, hogy ugyanaz, mint Katinál?! Üdv!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...