2015. január 22., csütörtök

Köttes mézes csöröge

    
Ma virágos kedvemben voltam, csörögét sütöttem, de most egy új recept szerint, éspedig mézzel.
Íme a recept.
Hozzávalók: 25 g friss élesztő, 1 evk. cukor, 2 evk. liszt, 100 ml langyos tej. Még: 3 evk. méz, 4 tojássárga, 1/2 kisk. só, 4 evk. tejföl(vagy joghurt), 100 g olvasztott margarin, 500 g liszt.
Az élesztőt a cukorral jól elkavarjuk, megszórjuk liszttel,  felöntjük tejjel, majd hagyjuk, hogy az élesztő dolgozzon.
Addig elővesszük a dagasztógépet, amibe legelőször az átszitált liszt kerül, aztán a felfuttatott élesztő és az olvasztott margarin. Egy edényben kimérjük a mézet, hozzáadjuk a tejfölt, a tojássárgákat meg a sót. Addig kavarjuk,  míg a méz elolvad, majd ezt is a gépbe töltjük. Ha gépünk elvégezte a dagasztást , a tésztát egy jó órát kelni hagyjuk. A megkelt  tésztát kinyújtjuk és tetszés szerint felvágjuk. Én most pohárral vágtam ki, mindegyik közepét gyűszűvel kiszúrtam, széleit 4 helyen bevagdostam, majd forró olajban kisütöttem.
A második képen látható csörögék úgy készültek, hogy a tésztából két különböző nagyságú pohárral köröket vágtam ki , mindegyik közepét gyűszűvel kiszúrtam, majd kettőt kettőt összeillesztettem és forró olajban megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...