2011. december 26., hétfő

Citromszelet



Nekem van egy jól kikísérletezett Citromszelet receptem. Mert bizony az idők folyamán gyűjtöttem egy párat amelyek 4 tojással, 1 tojással, olajjal, margarinnal, sütőporral, szalakáléval készültek. Ezekből aztán sikerült egy elfogadható receptet összehoznom. Tudom, sokan idegenkednek tőle, mert ragad a tésztája, szagos a szalakálé, elvágódik, azaz kicsapódik a citromlétől a krém és még sorolhatnám...
Ezt a receptet használva garantált a siker.
Hozzávalók: 3 tojás, 8 evk. olaj, 8 evk. porcukor, 6 evk. tej, 1 csapott kisk. szalakálé, 1 citrom héja, liszt amennyit felvesz .
Krém: 250 g vaj, 250 g cukor, 500 ml tej, egy tasak vaníliás pudingpor, 1 citrom leve.
A porcukrot a tojásokkal, az olajjal és a citromhéjjal elkeverjük, hozzáadjuk a forró tejjel leforrázott szalakálét és annyi lisztet adunk hozzá, hogy egy jó gyúrható tésztát kapjunk. Tésztánkat legalább 2 órát jégszekrényben pihentetjük, majd 4 lapot sütünk belőle(tepsi háton).
Közben elkészítjük a krémet.
Tejben megfőzzük a pudingport a cukor hozzáadásával. Amikor még langyos, hozzáadjuk a vajat is. Mondom, a vajat és nem margarint. Ha kihűlt a krém csak azután adjuk hozzá a citromlevet, de csak cseppenként.
Betöltjük a lapokat, a tetejére is hagyunk két evőkanálnyit, majd beszórjuk fehér kókuszreszelékkel, vagy esetleg porcukorral.
Csak másnap vágjuk fel!!

12 megjegyzés:

  1. Jó pihenést a vissza lévő ünnepből!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta a süteményed!! Én is szeretem a szalakálés tésztákat, még a facsaró szag sem tud eltántorítani.:)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép és biztosan nagyon finom is a sütid!!

    VálaszTörlés
  4. Drága Juci! Csodásan néz ki!
    Ezzel a sütivel már volt egy szerencsétlen kísérletem, de ezt a receptet mindenképpen kipróbálom! Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
  5. Magia Sfantului Craciun sa te cuprinda si sa te poarte pe aripile sale, pana atingi cu degetele bolta cereasca,de unde sa culegi un strop de binecuvantare pentru a o aduce apoi in casa si inima ta.
    Craciun fericit!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta és jól hangzik a recept:) A citromos sütiket meg imádjuk, szóval ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  7. Jucikám,csodaszép és finom süteményt készítettél,igazi ünnepi asztalra való,további békés ünnepeket!
    Puszi

    VálaszTörlés
  8. Blog látogató. Nagyon szép receptek, mint volt otthon.
    :( Nem tudom magyarul olvasni, beszélni csak egy kicsit.

    VálaszTörlés
  9. Tényleg garantált a siker, szépek lettek, mentem a receptet!
    Nagyon Boldog Új Évet kívánok Neked és kedves Családodnak!
    Puszi: M.

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép és annál is finomabb, na és boldog Újévet kívánok egyúttal!!!

    VálaszTörlés
  11. Lányok!
    Örülök, hogy tetszett a sütim!

    VálaszTörlés
  12. De finom lehet Juci ez a citromos süti! A szalakálét le kell forrázni a tejjel? Én eddig mindig csak hozzákevertem.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...