2011. június 23., csütörtök

Orosz pillecukor-Zefír



Még mielőtt megkezdeném a recept leírását, engedjétek meg, hogy köszöntsem a 150. olvasómat, követőmet, Tücsi személyében.
Ezt a receptet már nagyon rég egy orosz blogról írtam ki, akkoriban még nem volt blogom.
Elkészítettem többször is, nagyon ízlett mindenkinek.
Hozzávalók: 1 kg cukor, 25 g zselatin (2,5 evőkanál), 18 g citromsav (1 evk.), 1 tasak vaníliapor, 5 g szódapor (1 kisk.).
A zselatint vízbe tesszük duzzadni, legalább 2 órát. A cukrot feltesszük 200 ml vízzel főni 8 percig. Ha levettük a tűzről azonnal hozzákavarjuk a zselatint és tíz percig mixerrel habosra keverjük, amig a massza megvastagszik és szépen kifehéredik.
Hozzáadjuk a citromsavat meg a vaníliaport is, ezzel is 5 percig kavarjuk. A végén pedig a szódaport hintjük bele. Színezhetjük tetszés szerint. Nyomózsákba töltjük és szép csillagocskákat nyomunk tiszta papírra. 4 órát hűvős helyen száradni hagyjuk.

17 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós, guszta édesség!

    VálaszTörlés
  2. Kérdésem: a vanília por az vanília ízű pudingpor, ugye??? Köszi

    VálaszTörlés
  3. Én egy tasak vaníliás cukorra gondoltam.
    És mennyi vízbe áztassuk a zselatint? (Én 1-2 dl-re gondoltam).
    Tetszik a recept, köszi, hogy megosztottad velünk.

    VálaszTörlés
  4. Szeretem a pillecukrot! Elkészíteném, de nem tudom mi az a szódapor?
    Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Éva, Maryenne! Kedvesek vagytok!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Ivett! Vaníliás porcukorról van szó a receptben és nem pudingporról.

    VálaszTörlés
  7. Marisz57! Igen kb. 2 dl vízbe tesszük duzzadni a zselatint.

    VálaszTörlés
  8. Jutka!
    Szódabikarbónát, biztos, hogy te is szoktad használni: sütibe, gyógyszerként a gyomorfekéjesek tudják, függönyt fehéríteni. Konyhában szagtalanít, folttisztító és sorolhatnám még rengeteg jó tulajdonságát.

    VálaszTörlés
  9. Bianka!
    Köszönöm, örülök, hogy tetszik.

    VálaszTörlés
  10. Ottis!
    Bizony! A legénykéid biztos szeretni fogják, ha majd elkészíted.

    VálaszTörlés
  11. Juci, ügyes vagy. Nem gondoltam még tovább, talán ebből még fondantot is lehet/-ne késziteni ?

    Remélem sikerül a kommentet megjeleniteni.
    Viki

    VálaszTörlés
  12. Juhéééééééééééééé !!! másik böngészővel -amit ugyan nagyon, de nagyon nem szeretek- sikerült végre kommentelnem. Szép vasárnapot :)

    VálaszTörlés
  13. Viki!
    Nem próbáltam fondantként használni, még.
    Azt azért megjegyzem, hogy a ezek a csillagocskák egy pár óra múlva kiszáradnak, pihekönnyük lesznek.
    Örvendek, hogy most tudsz kommentelni. Puszi!

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm Juci a részletes tájékoztatást:) igen használom csak így a neve megzavart.
    Azért én nem vagyok annyira jelen a gasztro világban, nekem fejtörést okoznak az egyszerű kifejezések is.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...